Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 21 augusti 2011

En märklig morgon...

Med gummistövlar och regnrock önskar jag er Godmorgon! Jag har gått runt ägorna nu på morgonen, en sträcka av två,fem mil. Det gjorde gott, då simturen måste inställas idag pga av den förfärliga algblomningen som kommit över oss här.
Sönerna har sedan igår kväll lämnat hemmet,, och var och en på sitt håll. C-J skulle upp till Luleå av alla ställen för ett styrelsemöte, och sedan ner till KPH för ytterliggare möten fram till torsdag, och fredag ska han på ytterligare intervjuer för ett av landets bästa arbete. Nu har utgallringen gått så långt att det finns FYRA personer kvar av ca tjugo från början. Oj så mamsen håller sina tummar här ute på landet.

JuliusJr. har avrest i Säpoplanet till Tripoli och där behöver jag väl inte säga mera just nu i detta ämne, just wait and see.
Toivo kom springades över gårdsplanen igårkväll och frågade Julle om han inte kunde få följa med dit ner. "Kadaffi jäla pra kille" sa hna, och Julius Jr. såg på honom som om någon släpat in en råtta i huset. Toivo förstod att något gått fel, och drog sig snabbt tillbaka till sig och sitt.

På väg in till stan och lite arbete på KB med min blivande bestseller, ja jag får låna ett rum där för att få skrivro, samt tillgång till de material jag behöver. Så såg jag regnbågen helt plötsligt????? I detta regnväder??? Världen är upp och ner tänker jag, och det tänker jag fortsätta med hela denna dag i arbetets tjänst! Har ni vägarna förbi KB så titta gärna in en stund!
Vi ses senare i annat fall. Bästa hälsningar HS

3 kommentarer:

  1. Då vi idag har problem med översvämning i den östra paviljongen, kan jag tyvärr icke möta dig på KB. Hade annars gladeligen gjort detta, i stället för att behöva se dessa brandbilar som avyttrar vattenmssorna. Här törs jag ICKE för en sekund avvika från detta nesliga överdåd av vatten. Jag för min del, anser att detta vatten bättre skulle behövas i Afrika. Men, någon vill tydligen något helt annat. Det känns en aning märkligt, då jag ÄR så van vid att allt och alla lyder min minsta vink.

    Så inspirerande denna regnbäge behagade visa upp sig, då du var på väg till KB för att skapa. Jag tror att den hjälpte dig omedvetet.

    Tänk att så fort denne Toivo behagar öppna sin så Finska mun, hoppar det så gott som alltid ut diverse grodor. Att bara ha mage att anse att Kadaffi är en "jääla praa kille", låter en aning märkligt. Men han kanske trodde att det var en helt vanlig bonddräng, som han av okänd anledning ville träffa. Jag antar att Julius JR blev en aning svettig vid detta uttalande. Bara han nu icke för detta vidare till toppskiktet på SÄPO. OM nu fallet skulle vara sådant, kan han strax invänta ett pådrag, för att senare hamna i ett MYCKET påfrestande förhör. (Undrar just om Jakko kan komma till bruk, i ett sådant kinkigt fall)??

    Här hemma på Rubinsteinska håller vi givetvis också tummarna för att Carl-Jan nu får den tjänst han så väl förtjänar. Då jag ändå talar om denne så förträfflige man, kan jag samtidigt omtala att det Franska språket numer är infört till fullo i alla skolor i mina kranskommuner. Detta har JAG varit kvinna till att ha fått fart på. Camina har en obetvinglig lust att få läsa detta språk, men SÅ roligt skall vi ICKE ha. Hon har icke någon som helst användning för detta. Se bara hur pass illa det KUNDE ha gått för den så otroligt lilla RARA Elsa, om hon förstått vad som sades av Albert!!!

    Så ytterst tragiskt att denna algblommning skulle inledas just i dag, då du hade för avsikt att ta dig ned i detta vatten. Ja, är det icke alger, så är det is. ALLTID är det något.

    Men Herre Jistanes.
    -VAD I HELA FRIDENS NAMN TAR NI ER TIL??? Inte kan ni väl ta vatten från karpdammen. SER ni icke att där finns fridfulla svindyra Koyer?? Tänker ni torrlägga, samt KVÄVA dessa så oskyldiga djur??
    - Ursäkta Grevinnan von Oben, men nu misstar ni er. Det är helt tvärtom. Vi fyller på med det vatten som finns övermåttan i Er paviljong.
    - Men mina fiskar är orange!! De kan väl för bövelen inte få in vatten som legat på en turkos matta?? ÄR ni helt från vettet KARL. Jag skall omedelbart ta kontakt med Er chef, och det på rödaste rappet. Är DET förstått min enkle herre???

    Ja, Honorine. Du ser att jag för stunden har händerna fulla (av vatten), så jag blir nödd att abrupt avsluta här,
    med ett hastigt adjö.
    RUBINA

    SvaraRadera
  2. Men detta låter förfärligt! Hur går det med dina antikviteter och alla dina handgjorda mattorna från 1400talet? Att du sedan bryr dig om min lilla enkla figur i cararramarmor gör mig så glad, men vad är väl den mot hela ditt Rubinsteinska på Öfre Östermalm? Intet säger jag. Ja, Toivo har en förmåga att låta grodorna hoppa fritt ur sin mun, men nu har jag skrivit in honom i en kurs för blivande Diplomater i vett och etikett så han får med sig något kan jag hoppas. Jag ber verkligen om ursäkt för hans oförmåga till att föra sig själv såväl som sin tunga. Jag hoppas Diplomatsöner och döttrar kan hjälpa honom med detta så viktiga om man nu ska komma vidare i livet..... små funderingar i arla morgonstund från HS

    SvaraRadera
  3. Bittra tårar fäller jag nu över den redan så vattenindränkta 1400-talsmattan. Här vilar nu en stor sorg. Visserligen äro vattenmassorna på utgång från den Östra paviljongen, men, ACK denna förödelse det skapat.

    Naturligtvis skall du fotrsätta att glädjas över din Carerrastatyett, men det var RART av dig att oroas över mitt dilemma.

    Att sända iväg Toivo till denna så utmärkta kurs i talets konst, tillsammans med dessa diplomatavkommor, blir troligen utmärkt. Bara han icke lockar dem till att "rrikka rrännvin". Det vore troligen förödande. Det får han allt vänta med till dess att Översten eller Jakko dyker upp i hans så enkla lilla pörte,
    hälsar dig
    Rubina

    SvaraRadera