Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 11 augusti 2011

Jag följer med Julius Jr. till "The Big Apple".......imorgonbitti

Jag kom på det själv, precis då Julle ställde ner kaffekoppen och reste sig från frukostbordet.
- Jag följer med dig till NewYork sa jag
- Självfallet mamsen, så kreativt tänkt av dig svarade han.

javisst är det kreativt tänkt. Är det någon som behöver lite avkoppling, så är det väl petit moi????

Jag blundar och ser framför mig Fifth Avenue med shopping, shopping! Härlig avkoppling kommer det att bli! Jag reser imorgon fm direkt ARN - JFK.  See you! HS PS: Julle har redan rest DS.

4 kommentarer:

  1. Här hemma går en person som bara kan säga " jag AVUNDAS dig", men icke på ett missunsamt sätt. Då den speciella lilla zoonen som liggert där i själva hjärnbarken skriker SHOPPA, är väl det bästa botemedlet att just göra det.

    Här på Rubinsteinska råder ett slags kallabalik. Utan ont anande sitter jag i ett av det mer bekväma gemaken och avnjuter "Svensk Gamtidning". Då plötsligt känner att jag är i ett trängande behov av en stor kopp stärkande Silverte. Sålunda ringer jag på Camina för att beordra henne att med det snaraste se till att den koppen befinner sig på mitt därför avsedda lilla bord. Då jag efter två, säger TVÅ ringningar inget svar fått, rusar jag en aning forserat ned till dessa köksregioner, för att finna,INGEN!!!!!!!!
    Just som jag i ytterstavredesmod skall försöka finna denna olydiga person, passerade jag naturligtvis den Gröna Salongen. Du vet den som är mest eleganta av dem alla. Och Vad tror du att jag får höra till min häpnad, om icke Frankas kommenderande röst DÄR innifrån. Jag närmar mig tyst på tå dörren, som stod en aning på gläant. Försiktigt tittar jag in. Och DÄR, tro det eller ej, men där inne sitter ickee indre än sju stycken likadana Frankatanter. De besatte ävenledes likadana röster. Till en början trodde jag att starren eller något liknande slagit sig på mina annars så utmärkt bra seende ögon. Då jag efter en stund ansåg att de lite väl ovarsamt for fram med mitt Meizenporslin som Franka behagat duka fram till dessa matronor, kunde jag icke längre stå emot ilskan som rann på mej.Således ryckte jag resolut upp dörren, för att sedan artigt fråga vad som pågick där.
    Franka lyfter då blicken till mig, samt säger med en outsägligt trött röst.
    -Se, DET skall nu inte frun ALLS bry sig om!
    - HurSA, väser jag.
    - Här pågår ett möte. Jag har kallat hit allt var närkommunerna har kunnat åstadkomma i fråga om REJÄLA fruntimmer. Och i egenskap av arbetsledare i det här "företaget", anser jag att merrsonal behöver anställas. Så nu har vi dem här.
    - Men du menar väl icke att du på eget bevåg, bara kan anställa folk utan att JAG beordrat dig?
    - Här frun beordras det I N G E N T I N G!! Har jag gjort mig tydlig nog??
    Här får jag ett fruktansvärt raseriutbrott, varvid jag kör ut dem allesammans. Franka var rosenrasande. Därefter tog jag mig till närmaste telefon, för att ringa upp Översten som var hemma i ett huj. Han blev mig MYCKET behjälplig, då vi gemensamt körde denna matrona på porten.

    Så nu är det slutbundet med ris åt min egen rygg. Översten och Camina är nu åter igen GLADA. Så även jag hälsar
    Rubina

    SvaraRadera
  2. PS
    Som du troligen redan noterat, så var jag i en sådan affekt då detta nedskrevs, att det finns mer än lovligt många stavfel mm i min lilla kommunikè. Detta beder jag således om ursäkt för.
    DS
    Rubina Algotte von Oben

    SvaraRadera
  3. Vilket tilltag av denna matrona, men du vet ju vad ordsåpråket säger: räcker du ut handen , mumsar de i sig hela ramen......
    Nåväl, skönt att ha henne ur huset, och ordningen är återställd. Drick nu ditt Silverte i lugn och ro, så återkommer jag med information om staden som aldrig sover!

    SvaraRadera
  4. Detta ser jag stort fram mot!!
    Silverteet smakade formidabelt, nu då huset har fallit i vila igen,
    hälsar dig en kolugn
    Rubina v O

    SvaraRadera