Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 5 augusti 2011

Landat i ett soligt Köpenhamn

Landat! Och på stjärtpartiet har vi den stora Danska Authoren Karen Blixen! Häftigt säger såväl C-J som jag.
En resa ut till Rungstedslund är ett måste känner jag nu. När hon i säger med sin beslöjade röst:"I hade a fram in Africa, vid foten av bergetN´gong, ja då ryser jag. Vilket liv, vilket öde, vilken människa hon var. Jag har gått som barn i huset som numera är museum, och jag finner alltid något nytt där. Själv är hon begravd på ägorna enligt hennes egen önskan..Jaja res dit!!!!!!

Själva sitter vi i taxi på väg mot stan, och tunga affärer idag. Jag har fått ändra incheckning ringer de om  just nu.
Det blir TRE FALKE som jag bor på istället. Lite synd, men det är lugnt och bra hotell, och mycket billigare,,,,när jag nu måste betala själv....
Mycket att göra idag!  Vi ses! HS

3 kommentarer:

  1. Helt korrekt! Håll hårt i börsen, Honorine. Många bäckar små o s v. MÅTTE nu allt gå bra, vad gäller finanserna. Men någon större oro torde du icke behöva hysa, då den helt fenomenale C-J skall svinga sin klubba.

    Ja,dessa ord av Karen Blixen som du nu så rörande vackert citerar direkt ur rena minnet, får mig att bli rent hjärtnupen. Visst borde man vallfärda till hennes hem. Ävenledes anser jag att berget N`gong ej heller bör föraktas, då detta berg har en sådan fenomenal benägehet att vara så pass stenhårt.

    Så högst opassligt att du nu skall behöva öppna på penningpåsen i det syftet att behöva ersätta hotellet med dina högst PRIVATA medel.

    Låt nu icke denna fatala missräkning vad gäller byte av hotell, ligga dig i fatet.

    Dångleterra nu i alla fall godan ro, då ni klarat av finanserna. Tänk på att solen skiner. Detta är nu icke självklart
    VET
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Jag har dångleterrat hela helgen Rubina, och haft det mycket trevligt!
    Roger Moore med hustru mötte jag på Amalienborg, och tänk att han ser allt yngre ut för varje gång!!! Plastikkirurgi eller ???????? Intressant är det hur som!

    SvaraRadera
  3. Nu bästa Honrine, är jag av den uppfattningen, att plastkirurgi numer icke hjälper honom stort, då den tiden troligen är sorlgligt hädangången. Däremot är jag mer viss om att då ett visst rosenskimmer behaga beslöja betraktarens ögon, får det troligen till följd att detta objekt ser en aning yngre ut än själva verkligheten. Detta är ett praktexempel på, vad man i dagligt tal kallar. skenet bedrar.
    Sedan kan man åter igen undra varför han så troget medtar hustru, då han tydligen ärnar göra dig sin kur.
    Detta frågar sig nu
    Rubie

    SvaraRadera