Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 7 augusti 2011

Dessa tre har arbetat i sitt anletets svett....

Ser ni vad som hänt i trapphallen? Jo, de har hjälpts åt både Arne och Toivo, för att få till det som jag så länge önskat. Mina anfäders gamla gevär som stått undanställda på vinden, är nu polerade och uppsatta så stiligt på väggen i trappan. Djupt imponerad är jag, och detta är bara en del av vad de har hunnit med i helgen.


Installationen som Arne ställt vid den lilla fikahörnan uppe vid stallet! Magnifikt!
Fikahörnan där  vi sitter ibland efter eller innan arbetet med hästarna.
Se hur Arne arrangerar gamla föremål?Fantastic! 

Här har vi sötnosarna som fotomodeller! Nu är jag hemma igen darlingar och imorgonitti ses vi igen!
Som ni ser och förstår så är det på topp på Hornberga säteri. Jag skulle kunna tänka mig en liten påökning till dem alla tre, om de vågar sig på att nämna detta för petit moi! Så nöjd är jag! Ha en god söndagskväll! Det tänker jag ha. HS

PS. Lilla Elsa har varit ute och plockat 10liter Blåbär och en stor korg av de finaste kantareller jag sett.DS.

2 kommentarer:

  1. Ja, Hugaligen en sådan uppryckning det blivit i edra små intima kaffehörnor. Jag tror nog på min ära, att det smugit sig in en liten konstnär i ditt hem. Något så infernaliskt vackert som detta spadskaft som så ovänta lutar sig mot husväggen, har jag nog aldrig skådat. Nästa gång Översten ärnar sig åt erdet håll, skall jag noga påpeka att han bör ta sig en ordentlig titt på denna så högst tilltalande lutning på själva skaftet. KAN man annat än bara grattulera?? Jag bara MÅSTE få utbrista i ett slags euforiskt njutningsskri, då jag ser hur dessa VITA näckrosor flyter på denna så våta vattenyta. Det gör det nu icke helt planlöst. Nej, där har han med varsam hand lett dem i exakt rätt riktning. Hedervärt!!Denna så rara krukväxt som så oväntat huserar på kaffebordet som så bra passar till just då man tänkt sig in eller ut ur stallet, kan jag tyvärr icke identifiera. SYND!!!

    Nu måste jag väl ändå säga, att så pass mycket blåbär, SAMT herr och fru Kantarell, får mitt snålvatten att rinna. Jag skall omedelbart beordra ut Översten och Camina till bär och svampskogen, för att på så sätt göra rätt för sig. Nu ÄR jag ju icke helt säker på att Franka är av samma åsikt, men OM hon nu bifaller min önskan, så...

    Är det så dags att hårdträna Pållarna inför det årliga Derbyt, eller skall det bara söndagsridas,
    undrar
    Rubina Algotte FORMIDABLE v O

    SvaraRadera
  2. PS
    Ja, ALLTID är det då något som kommer i kläm. I det här fallet blev det tyvärr dessa så överpolerade skjutjärn, som jag då helt glömde bort att tala om, att det var då VERKLIGEN hög tid att de kom upp på rätt plats. Tack Arne för det, då jag så ohämmat kan avnjuta dessa vid mitt nästa besök.
    DS
    Rubis

    SvaraRadera