Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 1 juli 2011

Äntligen här igen

Hann knappt slänga in väskorna på Negresco, innan jag tog en bil upp hit till Monaco. Ett Monaco som formligen kokar av glädje, värme och av alla de människor som sökt sig hit.För att bevista bröllopet mellan Prins Albert Grimaldi och flickan av folket . Charlene från Australien!

Ni kära vänner är de första som fått se en bild på den blivande Princess Charlenes klänning, visst är det en sagodröm?
Bilder på Albert och Charlene står i varenda butiksfönster, förväntningarna inför morgondagens bröllop är enorma.

Och lilla moi är bara överlycklig att vara här igen, det ställe jag varit i såååå mååånga gånger och som jag räknar som mitt hem.(förlåt Hornberga)

Har tagit mig genom gränderna och in på sidogatan nära kyrkan där jag har en liten favoritkrog, med bedårande utsikt över Medelhavet. En Mozarella sallad och ett glas champagne, och så vila fötterna och glo på folk en stund. Kramar från en lycklig HS

1 kommentar:

  1. Så flink och rask du är i vändningarna, som redan hunnit med att ta så utsökt vackra bilder på Albert Grimaldis anfäder. Eloger!! Sedan skall vi inte bara tala om den så kärleksfulla bilden på de "unga" tu. Jag tror att det tar ett bra tag att öva in det armpåläggandet som de så elegant utför. Det ser nästa ut som om de känner varandra. Ja, rent av familjärt på min ära. Jag kan verkligen förstå att du har massor av förväntansfulla fjärilar i din så fasta mage.

    Åter igen vill jag säga, att det var bra att du valde den röda ensemblen. DEN piggar säkerligen upp det hela. Det också bra att du stärkt dig med en Mozarellasallad. Då kommer du att sprudla av energi i morgon. Det kan vara till gang att medta en ask Tulo, om halsen skulle komma i olag efter dina högljudda jubel.

    Då du tar en liten eftermiddagsspankuleing i det anrika Monaco, skulle jag önska att du passade på att titta och drömma lite från mig också. Det är så länge sedan jag var där. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt att ta mig dit, men de aerodromer jag anlitar, har aldrig någon flight åt det hållet. Sorgligt men tyvärr sant. Ta det nu en gnutta försiktigt med den så förädiska champagnen, så att den inte sitter kvar i dina ben i morgon ocskå. Påfullning kan nog bättre passa sig till efter vigseln, då du sitter vid honnörsbordet och stilla avnjuter det som brudparet behagar förpläga er.
    Trevligt bröllop önskar dig
    en något lite avundsjuk
    Rubina von Oben

    SvaraRadera