Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 2 juli 2011

Jag har en liten Monegask som knappt räcker mig till naveln som bordskavaljer

Bröllopet var sagolikt vackert, men tyvärr såg jag inte så mycket, jag var alltför uppskärrad av att vrida och vända på på mitt turbanförsedda huvud för att leta efter långskånken Ollonberg!!!
Kanske att jag sett i syne efter den långa medittionen i Medelhavet??????
Hur som, han var inte inbjuden till bröllopet iallafall.

Jag sitter nu vid honnörsbordet tillsammans med de andra högvördigheterna. Men vem är det jag fått till bordet? En liten ful fransos, som hela tiden tittar ner i mina behag! Så obehagligt! Jag tror jag häller den kalla Gaspachon över hans lilla flint nästa gång han lägger huvudet i urringningen.

- Mon dieu! Madame, exusecemoi Madame!

Jag flinar inåt, men utåt håller jag den min som en sårad Hertiginna brukar använda sig av!
Gubbstrutt! Där fick du tänker jag då fransosen sitter här bredvid och gnider sin flint med linneservietten!

Jag ser bortåt honnörsbordet, och tycker mig se en road min där, själva Silvan ler  mot mig, och så gör hon diskret tummen upp!!

Jag teaterviskar åt hennes håll: "Så ska dom tas, gamla snuskiga gubbar". Silvan nickar diskret.

Fransosen har gett upp, hans linneserviett är dyngsur av den kalla rödaaktiga soppan, och nu har det runnit ner på hans vita frackskjorta också........

Det här blev ju en riktig rolig tillställning tänker jag, som nu ser i ögonvrån hur den lilla fransosen avlägsnar sig från platsen bredvid min. Gud så skönt att vara av med den lilla gubben, för hos petit moi hade han inget att hämta.....

Nej, men nu kommer Bröllopstårtan!!!! Så vacker den är och nu ska ni få vara med och se hur enkelt och elegant den tillverkades. OBS! Det bärs in  750st likadana tårtor, bara för information! Fortsättning följer! HS

1 kommentar:

  1. Med vilken frennesi detta bakverk skapas! Men, skall hela 750 hinna tillverkas i ett flygande fläng, måste ju ett sådant gechwint handlg fordras. Men nu tror jag väl ändå att skam går på det så torra landet. Har du blivit en sockerbit rent av. SÅ som dessa spyflugor kretsar kring dig, är ju rent hutlöst. Kanske du i fortsättningen skall ta det en gnutta försiktigt med de kalla baden i själva Mälaren. Du KAN du ha blivit alldeles för fast och len i hullet? Tänk så löjliga de utgör sig dessa alldeles FÖR korta män. Det är alldeles för lätt att tro att man befinner sig i sagan om Törnrosa och de sju.... Nåja, kanske en aning styggt sagt, men de BÖR hålla sig till de som törstar efter dylika.

    I dag har jag kalasat på Fasinge Slott, då det äldsta barnbarnet behagar ha födelsedag. Och det en sådan okristligt varm dag till på köpet. Ja, ja. Det gör som de har förstånd till, de arma barnen. Guuuuuuuuud allenast vet vad det skall bli av DEM?

    Då dubegjöt denna så korta man med den en aning kyliga soppan, fick jag ett slags intryck av att Calles hustru åsåg detta med välbehag. Är detta rätt uppfattat? Som om hon kände en obetvinglig lust att själv få göra något dyligt då behov uppkommer. Men, sådant är ju inte lätt för dig att avgöra, då ni enkom kunde nyttja minspel. Det var väl en evinnerlig tur att soppan var röd. Då syns ju icke eventuella fläckar på din så vackert röda kreation. Passa nu på att hålla dig framme då tårtorna presenteras, för en liten smakbit måste du ju unna dig, samtidigt som du kan instruera den så lilla rara Elsa att genast tillveka sådana vid er hemkomst. Det är ju som bekant alltid bra att ha en sådant på lut, då oväntat besök kommer.
    Paraply. Trottoar samt tornedo så länge. (ja, du får förlåta min Franska)
    Rubina v O

    SvaraRadera