Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 17 juli 2011

Äntligen har jag landat

Vilken gårdag, vilken kväll och natt , och denna dag blev mer än lång!
Äntligen har jag landat!

När jag såg marken kände jag en inre frid komma till mig! jag inser väl nu att mitt liv går med raketfart från den ena metropolen till en annan, och att jag snart måste sätta mig ner och invänta min soul.....

Från CDG till Heatrow, in till stan och Sotheby, titta på Gustavs Klimts tavla som jag inte tyckte var särskilt märkvärdig, och sa absolut nej till Jr. och hans bedjan om mina pengar till en investering, aldrig sa jag!

Jr. blev irriterad och stannade kvar i London, jag for ut till Flygplatsen och med SAS till Sto....................

C-J som har sitt att sköta ang det Fransk-Svenska samarbetet for vidare in till stan, medan jag själv mellanlandade på Grands Franska veranda för ett kort samtal med  Eric Langensköild, fader till bröderna Mårten och Lars-Erik. Vi åt ett par ostron , och sedan kom Toivo via Bandhagen och plockade upp petit moi!
NU är jag äntligen åter på Hornberga!  Trött, men nöjd! Vi ses tomorrow! HS
PS Imorgonbitti ska jag plumsa i Mälaren , simma en timme, rida båda hästarna, berömma mitt tjänstefolk, och vara en helt vanlig människa med andra ord. DS

3 kommentarer:

  1. Hoppsan. Går Jr och surar nu, då du inte ville hosta upp denna struntsumma på 36.000.000 kr. Men han tröttnar säkert på det om ett par dagar, och kommer hem till lilla mamsingen med en liten present. Kanske en ny handväska som Maria Callas en gång tittat på. Så hav tålamod.

    Så skönt att vara på Svensk mark igen. Hornberga Säteri och allt som där ingår, är säkert i stort behov av din fasta hand. Då du tar dig ditt så långa morgonbad i Mälaren i ottan, kan du få trevligt sällskap av Toivo, som numer kan ståta i hans nya badutstyrsel. Den har preces anlänt har jag erfarit från velocipedbudet.

    Så härligt att få svalka strupen med ett eller ett par ostron, så här i den kolossala sommarvärmen vi just nu besitter. Är du väldigt nära bekant med Eric Langenskiöld? Är han den typen av person du kan dra nytta av? Dessutom undrar jag om han frotterar sig med Ollonberget. Dessa hans båda kotlettutstyrda gossar, är de bekanta med det Franska språket? Visserligen är jag säker på att de korrekt kan utala ordet Champagne, men hur är det annars? Kanske de behöver sändas till en liten privat ecole i Schweiz, för att förkovra sig, så det kan tala med Carl-Jan då han anträder Svensk mark.

    Ucsh, jag blir rörd till tårar då jag hör att du varit så makalöst vänlig mot personalen, och då främst den lite mer Finländske Toivo som kom farande direkt från Bandhagen. Är det med inrikesflyget han tar sig dit? Ta det lite varsamt då du instruerar honom i morgonkaffetillverkningens ädla konst, under tiden som du går omkring och är bara en VANLIG människa.

    Efter allt ståhej som du nu har haft omkring dig, bör du se till att undvika väggar. Jag har till min fasa hört att folk numer har för vana att gå in i dessa. Begriper icke varför de väljer just väggar. Förr sprang folk in i dörrar, men det var ju då det. Tiderna förändras. Eller är det något jag missat under tidens gång? Allt ÄR ju så nytt numer. Tänk bara på alla dessa telefoner som de flesta bär i ett krampaktigt tag, för att var tredje sekund titta på den. Jag har då ingen aning om vad de förväntar sig att se som tydligen visar sig så ofta att paniken lyser ur deras stressade ögon om de icke har direktkontakt HELA tiden. Att stup i kvarten ringa runt till folk för att eftrehöra var de är, vad de gör och framför allt varför. Jag personligen skulle känna mig en aning förföljd om jag också blev en adict. Jag VÅGAR ta mig till butiken och på eget bevåg inhandla både mjölk och bröd, utan att ringa och tala om det för någon. Men å andra sidan är jag ju trots allt en aning omodern.

    Shape up your body after the two ostron. Hälsa Lady Gaga och de övriga animalerna från
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk kära Rubie! Du använder inte din telefon för att ringa runt och berätta för alla vad du tänker göra? Vilket bröd du tänkes köpa? Hur klarar sig alla dina nära och kära, utan att få en rapport om detta?
    Jag är själv lika omodern som du, och vågar därför raljera om detta....
    Toivo hälsar och tackar ödmjukast för baddräkten, han syns så fint i böljorna med sin röd och vitrandiga dräkt. Ser ut som en grännastång som ligger och guppar där!

    SvaraRadera
  3. Hoppsan. Där tog visst Toivo fel draäkt. De polkagrisrandiga är enkom för sönerna. Den brunbeigerandiga är Toivos privata.

    Jaha! Du ringer inte heller runt och meddelar sådnat som ingen annan har något intresse av? Jag tror att det ligger i Grevinneblodet. Att det helt enkelt saknas en sådan molekyl.
    Be nu Toivo att han ser till att komma i RÄTT dräkt
    hälsar din eviga
    Grevinna v O

    SvaraRadera