Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 24 juli 2011

En lugn helg hemma

Helgen blev ovanligt lugn av olika anledningar, men vi har här på säteriet tagit in vad som hänt i vårt grannland, och försökt förstå , men det är alltför svårt att förstå.

Imorgon börjar vardagen igen och jag skall till Mariehamn i ett ärende, eller jag ska säga som det är. C-J är där i affärer och jag behöver dit för att skriva under vissa papper!
Nu har jag vidtalat Mårten Langensköild som flyger mig över och hem igen. Det uppskattar jag verkligen!
Här ser ni så nära in till stan jag bor!
Lars_Eriks flygplan!








Måste bara visa en nytagen bild på mina älsklingar Lady Gaga och Tunas idol! De har fått gå lösa uppe hos oss i parken idag, det är ju sommar, och de måste också få ha lite extra mysigt, eller hur?

Nu väntar lite kvällsvard, och så blir det genomgång av morgondagens arbete!
See you tomorrow!HS 

3 kommentarer:

  1. Det är alltid bra att ha en Mårten till hands då det skall skrivas under papper. Kanske du ensam kan styra det lilla nätta planet hem? Du skulle oneklogen ha stor användning av ett certifikat.

    Så härligt dina pållar har det i sommargrönskan. Det känns nog som om de var på kolloni. Det är något för dem att minnas då de en dag åter igen står i sin gamla invanda spilta och gnäggar gamla sommarminnen, som eventuellt består av minnen som: OH, jag kommer så väl ihåg hur du vispade till tre flugor i en enda smäll med din så vackert fönade tagelsvans. Den komplimangen är ärnad för Lady Gaga.

    Här har vi det en aning jäktigt då vi väntar besök. Vicomte George af Bharafaan samt hans hulda maka Maränge, väntas hit i eftermiddag. Han är nästbrylling till Gevinnan af Kohorn. De har sina slott i Sydfrankrike. Kohornet har laga förhinder, och uteblir därmed från vårt lilla gille.

    Översten står således i köksregionerna och vever febrilt ihop en spettekaka. Den är så gott som klar. I färdigt skick blir den 3,52 m. Vi får således ställa den på ett lite lägre bord, då takhöjden mäter ringa 4,1m. Den lilla smärta Svalan får ta på sig att klättra upp för den stegen som enadst äro avsedd för detta ändamål. Hennes kreation kommer att vara omelettfärgad, så att den går nåorlunda ton i ton med själva skapelsen. Hatt med flor kommer ävenledes att bäras. Jag har dock starkt ifrånsagt att floret ICKE får bäras nedfällt, då sikten blir en gnutta skymd vid själva karvandet.

    Ha nu en ytterst angenäm flygtur med denne Mårten Langenskiöld. Passa även på att se alla viktiga sevärdheter då du bevistar denna ö
    hälsar dig
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Oh så trevligt det låter! jag känner ett sting av avundsamhet, men plikten framför allt som vi har som vårt valspråk.

    Skulle gärna beställa en spettekaka eller två till mitt förestående kräftkalas, om möjligheter finnes?

    SvaraRadera
  3. Äggen är redan på gång att värpas, min bästa Grevinna!!
    Rubie

    SvaraRadera