Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 14 juli 2011

Kaffekaffetåren den är bra


-Jo, sir du frun, Gomooron! Jag måste nok säga som det är, så där rakt på sak. Vi har då inget sånt därnt utländsk kaffe hemma på gårrden....Skulle frun kunna tänk sig att dricka näskaffe, ja nu innan affärn har öppnat?

Jag vaknar av vad jag själv tror och hoppas, är en mardröm som ska ta slut så snart mina ögon slås upp.
Nejdå, där står Toivo rakryggad  och med ett lidande uttryck i sitt finländska ansikte.

- Människa, vad står ni här för? Vad vill du? var bara snäll och ge mig mitt vanliga , och samtliga tidningar, dra upp rullgardinen också är du snäll!

- Jo, sir du frun....

- Gör bara som jag säger..

- Går det pra med näskaffe då frun?

- Stå inte där och var lustig, det klär dig inte..

- Men goa frun, kaffet det utländska siten, ja förlåt mig, men det är slut, men prova mitt näskaffe, det är sitgott frun, jag svär!

- Stå inte och var oförskämd människa, utan ge mig mitt morgonkaffe NU! Innan jag får ett migränanfall!

Jag känner mig helt slut efter denna batalj, tjänstefolk är nog bra, men herre min je, jag betalar för deras arbete, men så utför det då!

Ni mina kära och nära vänner ser ju själva! MIN KAFFEBRICKA!

- DRA NER rullgardinen igen Toivo, och bär ut den där brickan med "smörjan" på! och våga inte visa dig förrän du kommer med mitt Franskrostade, ADJÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ja du kära Honorine. Vad allt SKALL man då inte stå ut med? Jag bara FRÅGAR så där i allmänhet. Detta är ta mig tusan likvärdigt med att ha PMS, sätta på TV:n och hamna mitt i ett program om Stalins sista dagar, om du förstår hur jag menar.
    Brickan Toivo presenterade såg inte bättre ut än en som hör hemma i en fängelsecell, där man bör leva på vatten och bröd. Då tänker jag närmast på det sistnämnda, som såg en ANING torfigt ut. Rent av Ryskt. Det är gurskivorna som får mig att assiciera till just det landet. Var smöret också finito?
    Dessa pigor och drängar har man fått på halsen för sina gamla synders skull, som den gamla påkläderskan brukade säga.

    Så det blev till att ligga kvar i sängen med neddragna gardiner och ett förfärligt migränanfall i dag? Jag LIIIIIIIIIIDER verkligen med dig. Om det var möjligt skulle jag skicka i väg den lilla Svalan till dig för att lägga en sval hand på din onda panna, men DET vågar jag mig ICKE på, då Toivo kanske lägger an på henne. Hon ÄR ju så fragil, den lilla människan.

    Se hädanefter till att du har ett bra avtal med handelsboden, så att de konstant levererar ditt Franskrostade. Denna situation må då aldrig med uppstå.
    Hälsningar från en som icke ens har en aning om vad NÄSkaffe är
    Omtänksamma kramar
    Rubina

    SvaraRadera