Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 25 juli 2011

Stress, stress

- Elsa! Snälla, vill du komma hit, och hjälpa mig med håret, ja en fläta som jag brukar ha då jag representerar!        Har du tagit fram mina skor och väska?
- Ja, men se därja, mina fina skor som en gång Birgit Nilsson haft på en föreställning på Scala i Milano. Och den chica lilla väskan till! Det kommer att passa precis.
- Skynda dig nu Elsa, jag hör mullret av Mårtens flygplan som är på ingång. Nej, men så roligt!
Han har satt på pontonerna, det blr sjöflyg idag, ohhh så trevligt det ska bli!
- Jagbryr mig inte om flätan, jag svänger ihop det bara, så där ja!

Då får ni ha det så gott idag Toivo och Elsa, och släpp inte en djävul över bron! Bra!
See you! HS

3 kommentarer:

  1. Så exlusivt att ha den vansinnigt goda smaken att välja PONTONERNA, enkom för dig!!! Som jag redan sagt tidigare, så ÄR det bra att ha en liten handyman like Mårten. Blir det till att landa utanför Mariehamn då? Där är det ju så tjusigt.

    Så det blir till att iklä sig ett par pjuck som burits av icke mindre än Birgit Nilsson, på min ära. Då kommer det nog att krävas av dig att du sjunger en aria eller fler. Kanske något ur Niebelungenringen? Det var väl några av hennes paradnummer? Är det på det viset att du åter igen får hennes röst via dojorna? Detta är i sådana fall omåttligt intressant.

    Då det skall skrivas under papper, genomgår då Carl-Jan vissa ritualer? Mjukar han upp handlederna på ett speciellt sätt, för att få pennan att fritt löpa över de papper som skall undertecknas, då jag utgår från att världspressen så ofta befinner sig där vid dessa högtidliga tillfällen?

    Slutligen en liten stilla undran. Tänker du på någon speciell då du uppmanar lilla näpna Elsa och den lite mer Finske mannen vid namn Toivo, då de blivit förmanade att de ICKE får släppa en djävul över bron? Jag blir en aning konsternerad, ty jag misstänker att Översten ärnar sig åt det hållet, med en bamsig kartong spettekaka som blev över efter gillet i går afse.

    Njut nu av dessa pontoner i högsta möjliga grad
    önskar dig
    Rubina

    SvaraRadera
  2. Nu har översten hälsat på toivo och bjudits på Pärkaka och kaffe. Men var är ni själva? Har ni länat godset för lantstället en stund undrar en nyfiken HS

    SvaraRadera
  3. Här sommarrustas i alla vrår och kanter så att det står härliga till. Detta går nu så pass mycket lättare då Översten får leka med din Toivo. Han har varit allt för bångstyrig den senaste tiden. Vi dyker med stor glädje upp hos eder om en vecka, om det passar.
    En uppskattande återhälsning från den eviga
    Rubina v Oben

    SvaraRadera