Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 21 juli 2011

Snart är jag världsberömd(utan att göra mig till)

jag har skrivit några böcker, jag har komonerat lite musik, jag känner en hel  del människor i världen! Ja, som om det skulle vara något särskilt?

Det verkar faktiskt så, för innan Filharmonikerna ens varit här och spelat min musik, så har det hela läckt ut i pressen......

Jag satt i lugn och ro nere vid vattnet och kontemplerade, då plötsligt Toivo ropar att Julle har ringt och berättat att det står om mig i hela världspressen IDAG! Men herre min je säger jag. Åk iväg då och inhandla alla tidningar du hittar i stan!

Toivo kommer tillbaka till Säteriet efter ett par timmar, och mycket riktigt. I varenda tidning skriver de om den fantastiska svenska Grevinnan som inte bara är känd för att umgås med kändisar och kungligheter.Nu vet man att hon skriver underbar musik,hon skriver otroliga böcker som ingen tididgare gjort, och ska medverka vid Venedigbienalen med både sång, bokutgivning samt lite ännu henliga saker! Det här är stort tycker pressen, jag tycker inte det är något särskilt alls!!!!!

Under tiden som Toivo var och handlade så ringde, ja vem tror ni?
Lars von Trier, jojomänsan! Han var len som en barnrumpa i tonen, och tackade för senast....??? trots att han betedde sig som en skit och slängde ut mig från Dángleterre i Köpenhamn då jag intervjuade honom ang hans senaste film: Melancholia. Det var nu glömt och istället ville han skriva ett manus om mitt liv!!!
Hörde ni? Mitt liv! Javisst får du göra det sa jag generöst!!!

Det är väldigt mycket nu känner jag, jag drar mig tillbaka i min paulun en stund och försöker översätta alla dessa tidningsartiklar, men vi hörs! HS

1 kommentar:

  1. Nu min vän börjar det likna nåt. Precis så skall en slipsten dras. Visserligen har du fått ligga i som ett liten iller, men se vad det gav i belöning. Nu återstår det bara att geschwindt få alla dessa tidningsartiklar översatta. De europeiska skall väl icke stöta på patrull. Det KAN dock bli en aning knepigare då du skall plöja igenom hela Asins samt alla Arabländernas avisor. Där grasserar ju så oherrans många språk. Men om du får vara i fred en stund i din så makalösa paulun en timme eller två, kan du med all säkerhet få klarhet i vad som i själva verket skrivs om dig. Det ÄR nu mycket möjligt att alla dessa upplagor enbart strör rosor över dig, men du bör nog ta i beräkning att det KAN förekomma en enstaka tistel i den buketten.

    Nu kommer ju icke detta som en överraskning för mig. Oh, nej då. Detta har jag haft på känn så länge, så det kan du aldrig ana. Jag har dock aldrig velat delge dig dessa tankar, då det dels skulle kunna ge dig en slags bedövande skrivkramp, men framför allt att det skulle kunna ge dig hybris. Och DET vill väl ändå INGEN dras med?

    Vilken extremt tjusig bild du sänder på detta så unika flygfä, som så elegant vilar sina vingar på denna bale. Jag kan med blotta ögat se, att det är i dessa så loja vågor du låter din så skira lekamen stramas åt. Man kan riktigt se hur detta vatten bara skriker: Kom och låt dig stramas, kom och lå..... i det oändliga. Då vi ändå befinner oss vid denna numer så kända strand, kan jag passa på att höra mig för om Toivo numer befinner sig i rätt badDRÄKT? Den där lite mer brun och beigerandiga. Pålkagrisarna tillhör enkom de så osannolikt rara gossarna. Deras pura ungdom klär bättre i en sådan utstyrsel.

    Jag är helt nyss hemkommen från Milano. Lilla Svala har ekiperats upp så hon rent utav glänser från topp till tå. Hennes smak för haute couture är ännu icke på något vis utvecklad, men hon skall gå i en alldeles utmärkt skola som naturligtvis jag skall hålla i. Hon pep vid ett tillfälle att hon numer liknade en äldre dam, men DET såg då icke jag. Är man nu en gång en von Oben, medföljer faktiskt vissa åtaganden, såsom rätt kläder vid rätt tillfällen. Hon propsar på att fortfarande få vara en slags piga, men det kommer icke på fråga. Jag har därför anmält henne till en hattmodistskola i Bretagne. Du förstår väl avsikten med just detta val? Korrekt. Hon bara MÅSTE kunna svänga sig i de fina salongerna. Dessutom har det ju kommit ett påbud att ALLA skall tala Franska. På så vis slår vi två flugor i en enda smäll. Hi hi.

    Camina arbetar således inomhus numer. Karparnas fjällputsning har jag lagt ut på entreprenad.

    Översten har jag med knapphet sett röken av inomhus, så länge Camina befann sig vid dammen, men tror du icke att han befann sig där i köket bara tio minuter efter det att jag beordrat in henne. Så nyss hittade jag honom där sittande på en stol och torkade vispgrädde ur muntachen. Otillständigt vill jag enbart utbrista.

    Skall nu telegrafera ned till rektorn i Bretagne och tala ett sanningens ord med denne personage. Jag vill att rektorn skall bli helt klar över, att lilla Svala icke är vem som helst. Där skall has GODA vitsord då hon avslutar modistutbildningen. Jag har för övrigt redan sett ut en liten nätt ateljè, där hon skall husera. Dessutom sitter jag och filar på hennes butiksnamn som skall locka in de RÄTTA damerna. Hon kommer att få händerna fulla då det vankas Ascottsresor.

    Nu står Camina och pinglar i vällingklockan till signal att njurpajen står på bordet.
    Mums fillibabba
    Ruban

    SvaraRadera