Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 29 juli 2011

Present från Roger Moore med hustru

Hemma! Home sweeet home! Tänk att jag kan säga så, som är en äkta globetrotter, det trodde jag väl aldrig?
På spegelbordet i hallen låg detta lilla paket. Från Roger Moore, jojo nu ska det fjäskas inför kräftskivan här på gården! han är väl en riktig smickrare den gode Bond.
Anar att det innehåller choklad, men jag orkar inte se efter just nu. Toivo har ledigt några dagar och har avrest med Finlandsfärjan och vidare hem till Kokkola, ja det kan han behöva. Han har plockar rent på varenda buske ser jag, och Lilla Elsa säger att frysarna bågnar av frukt och bär, och så Toivos Pärkakor också. han har bakat inalles 18stycken Pärkakor och lagt i frysen påstår hon iallafall.
Tur att jag nu ska vara hemma några dagar och hålla lite koll på hela säteriet. Nu ska jag gå ut i hagen , och se till mina älsklingar, och klappa kattungarna och bada vid båthuset och dricka mitt specialimporterade te från Fortune Maison, och.............ja, ni ser själva, det är fullt upp redan! God kväll önskar HS

3 kommentarer:

  1. En sådan kolossal frenesi det varit på Säteriet då du varit bortrest och föredragit. Vilken lättnad det måste vara att så till den milda grad ha pli på dina lakejer, trots att du icke själv är hemma och om så behövs, peka med hela handen. Så jag kan förstå att du givit den gode Toivo ett par dagars tjänstledighet efter allt vad han har plockat och bakat. Nu sitter han säkerligen tillsammans med nära och kära och sjunger en liten stump. Varför icke på Moustalainen. Den lilla visan tror jag klär honom bra. Jag antar samtidigt att det dricks en del "kaffe" också. Det brukar ju höra till dessa hemlandstoner. Översten blev tillfrågad om han ville följa med. Och DET ville han minsann. Men, det satte jag gensat stopp för. Han skall veta sin plats. Här är det jag, och enkom JAG som avgör då han är i behov av ledighet. Icke för att han har några särskilda uppdrag han måste uppfylla för stunden, men det gäller att vara principfast, då det handlar både pigor och drängar!!

    Tänk SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ charmant denne Mr Moore verkar vara. Och det tillsammans med hustrun till på köpet. Tror du att det enkom handlar om ditt stundande kräftkalas, eller har han månne något helt annat i kikaren. Kanske han vill leja dig som... inom FN? Har den tanken slagit dig? Har han vid något tillfälle liksom bara berört det ämnet som i förbigående? Det Kan ligga en uggla och lura i vassen, som talesättet lyder.

    Så infernaliskt skönt för dig att du nu är hemkommen, och det utan några större skråmor och rispor, om man nu bortser från det där med Julles enträgna tjat om den mulliga kvinnan i olja.

    Ta saker och ting pö om pö, medan du så saktilegen trappar ned i all din stress
    önskar dig
    Ruban

    SvaraRadera
  2. Det är gott att höra att du håller Översten i strama tyglar, man kan inte bara släppa på dessa hur som helst, då kan hela allt fallera som man byggt upp under så många år. Jag själv är nog LITE för släpphänt ibland, och skyller detta på mitt ständiga resande. Ska ta mig en fundering kring detta nu innan höstsäsongen sätter igåhg, med allt vad det innebär av resor. Ja, du har kanske rätt där ang. Roger M. FNtjänst????? Ambassadör???????? jaaaaa, why not säger jag med förtjusning, SPÄNNANDE TANKEGÅNGAR. Hälsar dig HS

    SvaraRadera
  3. Bravo Honorine. Visa gärna upp för hela världen att du faktiskt är en unik STÅLKVINNA!!!!!!!!!! Skulle det komma till ett slags val, vet du att ALLA vi här på Rubinsteinska, samt alla Domäner runt omkring, kommer att lägga en stark JA-röst på dig. Gå nu lite kringelkrokar runt denne Bond-man. Lägg gärna några väl valda ord i hans mun,
    hälsar dig
    Rubina

    SvaraRadera