Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 7 juli 2011

Tror ni inte att han redan är i full gång

Karln är en pärla! Visst hade Hermine rätt i det. Tror ni inte att han redan är ute i hallonlandet och plockar in de första solmogna hallonen.
Jag blev storförvånad då jag fick se honom i bandana strosa omkring i hallonlandet som om han aldrig gjort något annat, och då ska tilläggas att han inte börjar anställningen förrän imorgon!!!!!

- Jo, Grevinnan, jag tänkte överraska med en liten hallonpaj till morgonkaffet sa han med sin sjungande finländska basröst..........Vilken lycka för petit moi!


- Men snälla människa, vad har du satt på dig för något, ja, det där du har på öronen?

- Jo, frun, jag har direktkontakt med Politkerna i Almedalen, så frun får reda på det senaste skvallret direkt från mig.
Jag minns att grevinnan Hägerflycht alltid sa att frun är väldigt nyfiken av sig, och jag vill jo ligga bra till hos frun!!!!!!

- Toivo, du bara inte ser charmant ut, du är en riktig klippa här på Hornberga Säteri, Hur har jag kunnat klara mig utan dig....och din sjungande dialekt...

Hallonpaj till morgonkaffet, det franska specialrostade, jo man tackar. Hoppas att timmarna går fort under natten...
Goodnight from HS!

1 kommentar:

  1. Nu Honorine skall du få höra! HÄR är det numer rättarting på Rubinsteinska Herresätet. Jag har minsann visat Översten vilken magnifik pärla du nu mer ÄGER. Till en början ville han icke förstå det dålda budskapet. Men det såg jag rätt snart till att han blev varse. En sådan förtjusande charmig karl behövs då verkligen här också. Nu vet jag ju inte om det är skönheten jag i första hand är ute efter. I vilket fall som helst är jag så innerligt trött på att se denna Överste i sina lårhöga extremt välpolerade ridstövlar. Hans klädsel vill jag icke ens TAAAAALA om. Ej mindre se. Nej. Fram för bröst och bringa och ett stort välvilligt leende är mer på plats. Han har således posserat för mig med bar överkropp. Det har fått till följd att jag numer är alldeles säker på, att det trots all var bra mycket bättre med den gamla rättarutsyrseln. Det är helt enkelt själva karl`n det är fel på. Hu, så jag önskar mig en sådan charmör här bland smultronlanden. Och så väldigt omtänksamt av den gode Toivo, att dels redan starta sitt arbete redan i dag, SAMT att han så bredvilligt lyssnar till vad som ordbajsas fram av de politiker som någon tyks ha valt fram. Sedan må de dväljas i Almedalen, eller var som helst. Jag trodde mig ha förstått att de bra mycket hellre försöker sig på en tango eller varför inte en Slow Fox framför TV-kamrorna. Redan det är på tok för mycket, men jag tror ändock att de kommer bra mycket bättre till sin rätt. Där är det ju redan klart och tydligt utsagt, att de är ett slags välbetalda clowner.

    Ge nu den sommarklädde Toivo den största biten av hallonpajen, så att han tydligt förstår hur pass uppskattad han är. Jag kan tänka mig att den så lilla Elsa fröjdas nu, då hon dels kan lasta över en del tyngre arbete på honom, men främst för att de kan sitta bakom pörtet och ha ett litet sommarkuttrasju, så där framåt aftonen.
    Men ett enda litet varningens ord skall hon dock få på vägen, anser i alla fall jag. Och det är. Hon bör ta det en aning försiktigt med att inmundiga allt för mycket av fickljummen Koskenkorva. För det utgår jag från att denna lite mer Finländske man ser till att ha hemma. Vad vore han annars för en sorts man, kan man i stillhet undra.

    Gobelängen är ÄNTLIGEN på plats. Översten, Camina och den så lilla rara Svalan har trasslat in sig å det mest erbarmliga. Jag kunde bara stå där och se hur den sjönk i penningvärde. Men till slut fick jag lov att ta kontakt med den så händige och allvetande Ramund Fjällhake. Du kan tro att han pilade hit som en skottspole. HAN om någon kan det där med att ge direkta, tydliga order, medelst att peka med HELA handen. Och vips, så var den på plats. Detta fick visserligen till följd att han numer bjöd in sig på ett par, som han uttryckte det, VECKOR!!!. Jag får nästan Ollonbergsrysningar, trots att han icke liknar honom utseendemässigt. Men han kan vara lite väl påflugen för min smak. Sedan har vi ju den så väna Svalan att tänka på. Nåja. Jag har placerat honom i rummet närmast mitt, så att jag har full kontroll över hans göranden och låtanden nattetid.
    Har man inte bekymmer, så ser man tydligen till att skaffa sig dem. Detta HADE aldrig hänt om det fanns en Toivoliknande person här på ägorna. Ville bara få det sagt.
    Hälsningar från en som kommer att SITTA upp och sova i någon vecka.
    En särdeles uttröttad
    Rubina von Oben

    SvaraRadera