Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 18 juli 2011

Rut Ollonberg ringde och ville ha receptet....................

Lilla Elsa kom springande nyss och berättade att Allans hustru ringt och bett om receptet på den fantastiska lunch som Allan hade blivit bjuden på.
Han visste inte riktigt var det var , men det var olika färger, starka smaker och så gott hade han ALDRIG ätit berättade fru. Ollonberg.
Hon  tänkte själv överraska Allan imorgon med den maträtten till lunch hemma på Ollberga.
- Vet du frun att jag sa att det måste ha varit Tacos han ätit, starkt, färggrannt och mycket gott!
Så jag cyklade över med receptet fortsatte lilla Elsa lite illmarigt.
Ska bli roligt att höra vad herr Ollonberg säger nästa gång, ja, om frugans kokkonst???

- Du har humor flicka lilla !

- Ja lite full i fan skadar aldrig sa lilla Elin, det har jag lärt mig av frun.

, - Sånt premieras- Detta kommer att leda till en rejäl löneförhöjning Elsa.

Även i den lilla lugna världen här på landet har vi roligt , och nu ska jag faktiskt bjuda hem Allan snart och bjuda honom på någon annan kulinarisk rätt.
Ha en fin kväll önskar HS

1 kommentar:

  1. Det är onekligen ruter i den lilla Elsa, må jag säga. Man kan ju i sitt stilla sinne undra lite över Ollonbergets kulinariska kunnande. Att inte ens känna igen ett ISTERBAND en gång. VAD säger det om den mannen. Och framför allt. VAD brukar stå på det Ollonbergska middagsbordet?? Så nu skall det tydligen svida till ordentligt i den så torra Ollonbergska strupen. Här tror jag på min ära att ni minsann hittat en nedrans bra hämnd, då man ju så säkert VET att vägen till mannens hjärts går via magen. Tänk nu ut tillsammans med den så kluriga Elsa, maträtter som lätt kan förvandlas till något HELT annat. Nackdelen med detta kan ju förstås bli, att du får se detta Ollonberg allt för ofta vid ditt middagsbord, då han kommer att rata Ruts kokkonst. SE UPP!!!!

    Äntligen har jag fått helt klart för mig att du är ALLAN med honom. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag har undrat. Lades titlarna bort vid måltiden idag, eller har det redan skett tidigare?

    Sätt dig nu ned vid gamle rättarens skrivbord och tänk noga igenom hur mycket penningar den lilla Elsan numer kommer att förtjäna, så att du inte går back på denna oväntade löneförhöjning.

    Här hemma på gården använder jag mig fortfarande av 1937 års lönetabell. Passar icke de galoscherna, är det bara att kliva ur dem, är MIN paroll.

    Silvan är nu klar med otapetseringen, som med förlov sagt, icke blev SÅ lyckad. Men hon är i alla fall bra mycket gladare nu. Det är dock en aning svårt att få henne ur Överstens snickarbyxor. Hon stortrivs i dessa. Hon nämde som i förbigående i går afton till supèn, att det påminde henne om hennes barndom, då hon icke hade det allt för fett, som man så
    vanvördigt säger. Folk som har levt i armod, för att sedan klättra upp till översta pinnen på karriärstegen, skall man absolut inte förakta. Jag slog dövörat till då hon råkade försäga sig. Detta naturligtvis för att icke genera henne. Som den så otroligt kloka lilla Svala sedan sade: "Låt nu Silvan få vara som hon egentligen är". Så nu går hon omkring i ladugården och visslar på "Jag är en liten gåsapåg från Skåne". Översten kan numer andrastämman i denna så käcka melodi. Jag tror att korna kommer att ge minst 10 mer mjölk vid nästa mjölkning. Kor LÄR ju vara SÅ musikaliska, sägs det. Skall föreslå dem att sjunga "På blomsterklädd kulle, satt Hjalmar och kvad". Kalvarna kommer att kesa då

    Hälsar en fjärilshovspringande
    Rubie

    SvaraRadera