Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 22 juli 2011

Jag testade en grej idag som är på modet

Nu är jag inne i stan och väntar på sönerna för en lunch! Läste i morse att "traska" är det nya efter"vaska" Champagne, så nu tänkte jag att det ska jag prova.
Så här sitter jag ute på Djurgården på en icke namngiven krog(vill ej ge dem publicitet) och har beställt en flaska skumpa och en skål med jordgubbar. Ja, det var det! Nu reser jag mig och traskar iväg från detta, dock betalar jag, men dricker inget, och smakar inte på de solmogna "gubbarna"?????????????????

Ha ha , nu har jag gjort det senaste!!!!
Nej, det var inte ett uns roligt, bara så dumt så klockorna stannar, det är synd om människorna , ja jag håller med.............................

Nej, jag skämtar och det fattar ni hoppas jag? Jag skulle aldrig om jag vore ung idag bete som vissa ungdomar gör, nejdå! Jag sitter här och surplar min Champagne i allsköns ro och se där, där kommer mina arvingar gående!
- Snälla ni, vi ni hälla upp varsitt glas rött till oss är Ni vänlig, mina söner kommer precis, tack!
-Men mamsen lilla, sitter du här och dricker skumpa mitt på fredagsfm?
-  Ja, det är både gott och nyttigt ! men nu ber vi om menyn , för jag är sååå hungrig!

  Bon Apetit! HS

1 kommentar:

  1. Ack dessa nymodigheter som INGEN begriper sig på!!!! Hur pass mycket VAR klockorna då de stannade???? Kan vara bra att veta, om det nu är på det viset att någon har en tid att passa. Jag får på min ära hoppas på att gubbarna var tillfyllest i alla fall. Men det kan jag väl utgå från, då de serverades på Den Kungliga Djurgården. Jag kan då icke komma på en ENDA person av börd, som ens skulle SE åt dem, om så icke var fallet.

    Hjälpte min lilla kur? Undslapp du den nesliga förkylningen? Om nu solen behagar att stråla på dig igen, får du ju en liten hjälp på rena köpet.

    Fanns tid för Carl-Jan att delge dig vad som stod i Al Jiraavisan? Jag KAN icke tänka mig annat än att där stod idel rosor samt skyhöga eloger. Vi behöver VERKLIGEN fler kvinnliga kompositörer. Tro mig!!!!

    Hur avancerar inbjudningslistan till det stora årliga kräftkalaset? FINNS mitt namn med?? Hoppas bara att min erinran om detta icke får dig att "bjuda" mig med armbågen. En av anledningarna till att jag bjuder mig själv, är att jag så fasansfullt GÄRNA vill introducera den lilla Svalan för högadeln. Sådant är ju förståerligt. Eller??????

    Serviettera nu din rosenmun ordentligt då du uttågar från restauranten. Tänk på att Paparazzisarna kan lura bakom den mest oanade busken.
    Omtänksamma kramar
    Ruban

    SvaraRadera