Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 13 juli 2011

På väg hem till Calle och Silvan

Godmorgon friends!    Det var en ren fröjd att flyga hem med Langensköildspojkarna, så rara och trevliga de är!!!! De är så väluppfostrade så de nästan slår sina kotlettfrisyrer i marken då de hälsar på petit moi.
Båda har fått sin utbildning i USA, men ingen av dem flyger mer än på fritiden då familjeföretaget behöver skötas. Och nu talat vi om familjeföretag, inget litet fjuttigt med några anställda.....Nej, Langensköilds representerar hela världen, med ca 200.000 anställda inom elektroniksektorn.
Ja, min egen C-J är en av Riskkapitalisterna där också, vilket gör att även jag som sitter som styrelseledamot i sonens samtliga företag, äger en en del av  Elektroniken så att säga.. JAJ A, OINTRESSANT, MEN JAG KOM PÅ DET PRECIS NU.

Nåväl, Hornberga var sig likt och gräsmattorna som greener, förråden fyllda med allsköns burkar av årets frukt...
Min Lady Gaga gnäggade lång väg där hon stod under eken och då hon fick syn på mig. Barbacka red jag ut en sväng med henne bara för att känna hennes underbara doft, och hennes kärlek till mig.

Tjänstefolket var på bio nere i byn, så friden var fullkomlig.

MEN! Närjag simmat min mil i Mälarens böljor, och duckit mitt franskrostade i Pergolan, så slog det mig!!!!!!!!!!!!!
Jag lovade ju att se till slottet medan Calle och Silvan är på semester???????Hur kunde jag glömma?  Det talade vi om på Furst Alberts bröllop, och jag var så insmickrande och lovade dyrt och heligt att visst skulle jag fara över ett par gånger för att se till blommorna inomhus, och lite smått och annat!

Förträngt det totalt, och jag vill alltid hålla det jag lovat, så nu sitter jag i bilen och är snart framme vid slottet. Jag skäms att jag lovar runt och håller....men jag är ju en upptagen kvinna, om det nu är en ursäkt?


Jamen där dyker ju huset upp, sköööönt! Hoppas allt är Ok bara? Nu känner jag mig stressad. See you! HS

3 kommentarer:

  1. Så förargligt att det kört ihop sig så till den milda grad. Hoppas nu för allt smör i Småland att inte Kungsliljorna slokar. Vattna nu för bövelen med en ilande fart, och glöm för all del icke blomstren i aladåbrummet. Jag VET att de är särskilt måna om dessa, då de gått i arv sedan Birger Jarls tid. Skall posten också sorteras? Antagligen slipper de all direktreklam, men troligen har det ändock samlats en del på golvet innanför porten. Utbetalningsavierna som meddelar appanagets storlek bara MÅSTE tas ut i rättan tid. Har du möjligheter att göra det? Annars uppstår säkerligen en smärre kris, då elräkningarna en tendens att hopas. Lägg gärna en påse Kungen av Danmark på Calles huvudgärd i hans paulun. Sådant uppskattas, samt blir ett kvitto på att du SÅ gärna påtagit dig detta så viktiga uppdrag.

    Vilken evinnerlig tur att du just nu kom på att du är styrelsemedlem i ALLA dessa företag. Jag har full förståelse för att sådant allt för lätt kan falla i glömska.

    Vilken exelent flygtur du tydligen haft, då dessa kotlettutstyrda piloter så varsamt tog dig hem. Att påstå att ett företag med 200.000 anställda är stort, vill jag dock ifrågasätta en aning. Men ALLT är ju som bekant relativt.

    Har du haft den äran att möta den "käre" Översten ännu? Han emotser detta möte med ett enormt intresse. Han påtalade det då jag hade ett flyktigt samtal med honom härförleden. Anledningen till detta samtal var förvisso icke för att tala om det. Nej, det rörde sig naturligtvis om Camina, som nu äntligen släppt denna så förargliga gåsfjäderspenna.

    Så angenämt att få gränsla detta så ädla sto, vid namn Lady Gaga. Översten har åter igen slängt lystna blickar åt det hållet. Men senast han gjorde detta, blev han distraherad av en näpen randig kisse, som hade vänligheten att presentera sig på Ryska. Nu minns jag icke hans namn, men han blev dock en smula imponerad av att han kunde just Ryska. Översten har ett barnbarn någonstans ute i landet, som bara ÄÄÄÄÄÄÄÄÄlskar katter. Därför fotograferade han den ilsnabbt, för att sedan skicka denna bild till just sagda person. Hon har nu beundrat denne kisse var eviga dag, med något drömskt i blicken. Den kissen posserade utfläkt. Ja, nästan som en fäll, med sina så söta tassar i en utsökt possition. Den kissen föll som sagt henne på läppen.

    Detta har nu icke mycket med din barbackaritt att göra. Ville bara tala om att det förekommer ett dyligt djur på edra ägor. Troligen är Lady Gaga och katten kamrater. Vad vet JAG.

    Glöm nu icke att låsa och regla porten ordentligt, så att icke obehöriga kan ta sig in.
    Med vanliga hälsningar
    Ubinarall v O

    SvaraRadera
  2. Nu har jag lagt karameller under Calles huvudkudde, samt skrivit en liten hälsning från såväl dig som från mig.

    Hoppas det kommer att uppskattas!
    Nu hittade jag inte "Kungen av Danmark",men jag hoppas det går bra med "Negerkyssar". De skulle vara jättejättegoda sa man i kiosken!

    SvaraRadera
  3. DÄR tror jag nog att du träffat huvudet på den så bekanta spiken. Dessa kommer att mumsas på ganska omedelbart, skulle jag tro. Dock gissar jag på att han föredrar att göra det i hans ensamhet. Tror du jag har fel där i?
    Kramisar
    Ruby

    SvaraRadera