Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 16 juli 2011

Jag missade inte bananer och annat nyttigt i bagaget....


Vi har en vänlig och trevlig polis som vaktar hotellet, skönt att Julius Jr. tänker på allt sånt!
Ni vänner som känner mig, vet ju att jag aldrig reser utan att ha med mig lite egen frukt, så här har jag dukat upp till sönerna som får ta det som ett mellanmål, innan vi ska besöka Institute Svedois Si Paris. Där ska C-J hålla ett föredrag, och det lär bli fullsatt av såväl, svenskar som fransmän.
Julius Jr. däremot vankar av och an och vill dra till londres och Sothebys auktion.
Galenskap säger mamsen, men han insisterar att han vill lägga ett bud på Gustaf Klimts tavla som nu är till salu, ett verk som nazisterna stal och sedan dess varit på villovägar. Budgivningen utgår på ja jag vill inte skriva ut siffran här, men Julle säger att det är en fantastisk ivestering???????

Jag säger ingenting just nu, bara han äter upp sin frukt så får han väl göra som han vill, han är ju ändå över 40år nu....Vi får se hur allt blir , tänk att även om barnen är vuxna så blir det bekymmer ibland.
En aningen oroad HS

1 kommentar:

  1. Det är ju inte för inte man säger: Små barn små bekymmer, stora däremot ger ännu större dylika. De små behöver ju bara få sina bissingar borstade med frenesi, för att på sätt undvika de så förhatliga tandtrollen vid namn Karies och Baktus. Hugaligen vilka hemska varelser. Då de vuxit upp handlar det mer om t ex ekonomi som lätt kan ruineras. Om så blir fallet, skulle man helt enkelt UPPSKATTA ett simpelt tandtroll.

    Den där lite mer Klimtska personagen är för mig en gnutta obekant. Är det viktigt att just hans konst finns här hemma i det Svenska landet. Naturligtvis skall icke, säger ICKE dessa så obehagliga nazisterna hava den i sin ägo, men HAR verkligen allt ett pris som är befogat?

    Om nu den så rare Carl-Jan fått ynnesten att ärva mamsingens svada, kommer hans föredrag att explodera i ett rungande JAAAAAAAAAAAAAAAA till detta förslag.

    Det är synnerligen bra att du så noga ser till att sönerna får i sig sina dagliga vitaminer i form av frukter. Utan dessa står de sig slätt skulle jag vilja påstå.

    Går du nu i väl upptrampade Hägerflychtspår? Jag bara anar att det kan vara nog så intressant. KAN de ha dragit sig upp mot Moulin Rouge, detta så syndiga kvarter. SOM det har dansats Can-Can där, på min ära. Karlarna var som tokiga efter dessa dansande kjoltyg, vill jag minnas. OM du känner att dina så nätta steg tar dig dit, bör du se till att ha BÅDA dina söner med som säker eskort. För DÄR går icke en så fager dam som du säker. Julius i sina SÅ annonyma glajor, inger full respekt hos de män som har fula avsikter vad gäller din så späda lekamen.

    Adjö, som de lite mer Franska folket behagar säga vid ett avsked.
    Ruby

    SvaraRadera