Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 20 juli 2011

Suc´ce

Godförmiddag kära vänner, ja jag måste erkänna, jag har icke uppsigit ur paulunen! Frukosten har inmundigats i sängen, med smulor skvilpande kaffe och allt därtill!
Sådana petitesser bryr sig en sådan som jag  inte om.

Jag ligger här och funderar roat omkring gårdagskvällen.

Den enda som inte behagade komma så var det Grevinnan Ollonberg! Det var Allan som själv kom smygande i kvällsolen i sin gamla bil.
Hon satt hemma på det vackra Ollberga och surade sa Allan(ja, numer är vi du med varandra)
Där kan hon gott sitta och tjura i sin ensamhet fortsatte han.
- Jag sa åt henne att nog far jag över till Hornberga och får lite god lekamen och till detta skönsång, kan inte bli bättre!
Då påstod hon att ni här på Hornberga var falska och försåtliga grannar som hade lurat henne med receptet senast?
Aldrig svarade jag henne, det är du själv kära Rut som inte kan laga till annat än grismat, ja det sa jag, och då skrek hon utom sig av ilska; men så bra då Greven, då gör jag ju rätt!
Jag ber att få framföra min ursäkt för hennes avhopp i sista stund, men nu talar vi inte mer om detta sa Allan och såg sig lätt dreglande omkring.

Efter middagen så trängdes alla i min rosa salong för att höra min lilla stämma ljuda !

Julis Jr. spelade så fint på det nystämda klaviaturet och då jag avslutade med "Nessun Dorma" ja då gräts det i salongen. Min lille C-J hade käckt nog plockat fram lite Kleenex så han räddade gästerna från att helt tappa koncepten.

Det var en lyckad kväll i goda vänners lag, och att få gå på den röda mattan en vardagskväll ute på landet uppskattades enormt! Tack underbare Toivo för din omtanke!

Alla hämtades av sina chaufförer, förutom Allan då som gav sig fasen på att köra själv....men som Julius Jr. sa: mamsen, det är ju bara raka vägen genom alleén så är han ju hemma, så det får bli hans problem!!!!!
Vi har inget hört sedan han for så det gick nog bra får vi hoppas!
Nu ska jag svinga mig ur sängen och hopp ner i Mälaren! ha det bra önskar HS

3 kommentarer:

  1. Att helt enkelt bara klara av att så diskret ställa fram Keenexaskar på väl valda strategiska ställen, och allt detta trots att hans hjärna är så helt absorberad av det så nesliga raset på Atlas Copcoaktierna. Man KAN ju undra VAD det till slut skall bli av den gossen vid namn Carl-Jan. Nu VET vi ju alla att han redan skrivit historia, men jag tror att han har en ännu större kapacitet. Nobelprisdoft sprids i vrårna. Jag vill på icke något sätt negligera Julius JR, som så klokt ifrågasatte Allans hemfärd i berusat tillstånd.

    Så Grevinnan Rutan sitter på sin kammare och surar, och det bara på grund av hon så tydligt missförstått den så helt oskyldiga lilla Elsas goda vilja att delge denna dam ett recept på gourmèmat.

    Har Allan lämnat någon förklaring till varför han uppfört sig en aning nesligt mot dig förut? Eller har gått och blivit betuttad i dig, min bästa Grevinna?

    Toivo har säkerligen fler strängar på sin lyra än du ens kan AAAAAAAAAAAAna. Det visade han ju ett litet prov på igår. Har han numer det rätta handlaget vad gäller det så infernaliskt kunnandet, då det gäller den ädla konsten att framställa en kopp anständigt kaffe?

    Akta dig nu så att dina Mälarbad icke får dig att helt försvinna i all din så idoga uppstramning av kroppen. Tänk om dina så nätta fossingar minskar i storlek, så att skorna som ger dig den så berömda Maria Callasrösten, mer kommer att likna båtar.

    Kommer du att ge ut en skiva med det nya alstret, i samband med att du signerar din senaste bok på bienalen i Italien? Större KAN det knapast bli
    anser en av fansen
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Kära Ruby! Där slog du huvudet på spiken. Exact vad vi tänkt oss, Biennalen i venedig med bokutgivning OCH den nya skivan! kan nästan inte bli bättre.....

    Allan är trevligheten själv nuförtiden, lika nyfiken, men han har nog gått omkring och varit hungrig, stackaren!

    SvaraRadera
  3. Var en aning varsam då du snabbt kan finna ursäkter för hans oförlåtliga betèende. Visserligen kan ren och skär hunger få en att göra en massa dumheter, men då går det nog oftast ut på att skaffa sig mat på ett eller annat sätt. Kan det vara på det viset att han i dig, funnit en ny matmor
    undrar förskräckt
    Rubina

    SvaraRadera