Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

torsdag 21 juli 2011

C-J är med i toppstriden om ett riktigt TOPPJOBB

Min lille son är som alla vet fantastiskt duktig på allting! Inget skryt från mig, men så ser det ut! Nu kom han hem från stan och berättade för mamsen att han varit kallad på ett möte gällande ett toppjobb i landet!
Lilla Elsa dukade upp fm.kaffet på lilla verandan!
Han är själaglad och förväntansfull! han har inte ens sökt det utan blivit headhuntad som vanligt. Nu håller mamsen alla tummar och tår att HAN blir chef för detta företag, för då har även lilla mamsen stora förmåner och det gör ju inte saken besvärligare om man säger så.....Nåväl, det dröjer, och innan dess så får jag roa mig här på Hornberga så gott jag kan.

Själv har jag varit en runda ute på ägorna, och kollat in sommarinhysningarna vi fått. De är så små och söta där de töltar runt i hagen!

Senare idag ska jag avsluta min komposition som jag kallat för "Kärlek till Mälarens vatten", en  Fuga i dur, en liten svit.
Ska bara ringa och be några från Sveriges Radios Symfoniorkester komma ut ikväll och spela igenom den  så kan jag lämna det ifrån mig, och ta lite ledigt!!!!!!

Jag älskar mitt fosterland, och ska bara njuta av sommaren!  Kram från HS

3 kommentarer:

  1. Då Svergies Radios Symfoniorkester pallrat sig till dig, och ivrigt inövat din "Fuga i dur", kommar det att bli, som jag för tillfället vet, inte mindre än 1523 åhörare som kommer att avnjuta detta. DET är verkligen inte fy skam, må jag säga. Hade det varit för ett par ynka veckor sedan, hade lyssnarantalet legat på si sådär en 900 stycken. Detta tyder starkt på att du nu blivit omåttligt populär!!!

    Att få sitta vid något vattendrag och lyssna till "Kärlek till Mälarens vatten", och samtidigt veta att det vattnet gör dig en sådan stor tjänst i fråga om åtstramning. Symfoniorkestern kommer att stå och otåligt stampa efter fler verk av dig. På just DET är jag helts säker!

    Jag blir så oherrans nyfiken på vad denne Carl-Jan blivit huvudjagad efter. Det MÅSTE ju bara vara något enormt, då även DU komer att kunna dra nytta av den tjänsten. Självfallet kommer han att kunna placera sina ädlare delar på denna stol som enkom införskaffats för hans del.

    Sådana rara animaler ni hyser in på dina ägor. Lady Gaga samt Tunas Idol kommer att gnägga sig igenom sommarhettan i pur glädje. Nya kompisar är ju som oftast till glädje.

    Detta är ännu ett bevis på att du så innerligt ÄLSKAR ditt fosterland. Och det kan du med säkerhet påstå, då du så ofta befinner dig utanför detta lands gränser. Nu får vi bara hålla tummarna för att även Fransmännen kommer att göra det samma. Men, VAD finns som motsäger detta? Absolut INGENTING. Ta bara en sådan enkel sak som att få ärva Hallandsåsens kostnader. Me oui, kommer de att utbrista då detta framläggs vid ett lämpligt tillfälle.

    Här står nu fläderblomssaften och sjuder långt där nere i köksregionerna. Ångkokta flaskor står redo för att senare buteljeras och där efter korklackas. I det här fallet har jag släppt in Camina, som villigt bistår den så infernaliskt rara lilla Svalan. Inom parentes sagt, har släkten nu haft sitt möte angående denna väna person. Röstningen resulterade i 97 röster mot 3, för att hon från och med innehar rättigheten att kallas sig för icke mindre än, hör och häpna, von Oben. Då jag delgav henne detta besked såg jag att Caminas nuna svartnade. Men å andra sidan hade hon ju just sotat vedspisen.

    Jag hjälper till med de tummar jag äger, så att den unike Carl-Jan strax får det possitiva beskedet. Men somliga har en fäbless för att vilja hålla folk på halster,
    hälsar en som lyckönskar dig till att få lämna ifrån dig partituret
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har gjort en första uppspelning av mitt verk, och så nöjda musicerande har jag aldrig tidigare träffat på, de såg saliga ut helt enkelt.
    Toivo och lilla Elsa bjöd på korv med bröd och läsk eller lättöl till deltagarna, och nu sitter de i den hyrda bussen på väg till stan.

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara FRÖJDA DIG!!!!!!!

    SvaraRadera