Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

fredag 8 juli 2011

Packat och klart, mot Visby och Almedalen

Lugnt och trevligt har vi det här hos oss!
Hallonpajen var superb, liksom de nybakta sconsen. Kaffet delicat, lagom varmt!

Nu är jag i packningsförberedelse inför Visby  och Almedalen, där jag ska vara med i Debatt ikväll om jag hinner, annars i morgon då det stora och avslutande samtalen och även festerna är i full blom.
Dagens Eko ringde och tycket att det blev liksom ingen glöd i debatten om jag inte var med...

Lilla moi? Som är så försynt och tystlåten, vad kan väl jag.... men å andra sidan, de har rätt! Självfallet ställer jag upp.

C-J ville gärna följa med, han har hört att det finns massor av gaykillar där just nu, och han är ju singel så what?  Lilla Wei-Wai Il har han inte glömt , men det var ju inget att satsa på och det sa jag också till honom. En man som gråter och vill hem till sina nära och kära i China, det är inte mycket att hålla i handen......








Min gamla övernattningsväska är inte stor, MEN jag reser aldrig utan DEN. Jag får väl hålla den under botten så ska det nog gå?

Har jag med mig allt jag behöver?
Får se nu:

- Batongen
- Tandborsten
- Samarinen
- Ett gott rödvin
- En flaska Champagne, jaja jag öppnade den alldeles nyss, men vadå..
- Banan som färdkost
- "Luktagott" Marc Jacob
- Passet
- Solglasögonen
- Ficklampan
- Pennan, min MONT BLANC förstås, skriver inte med någon annan, och kanske ska jag signera något eller ge autografer....
- liten svensk flagga att vifta med vid debatter så jag syns i tv

Ja, det ser ut som allt finns med! Härligt!
Då ska  jag be att Toivo kör fram bilen, och så tar vi Bromma idag, 40minuter i luften....ja jag är van vid att det går fortare. Jag minns den gamle kapten Reichenman, han flög på 23minuter blankt samma sträcka, men det var en annan tid och en annan värld det.

Vi ses i Visby eller i TV ikväll. ha det bäst my friends hälsar en glad och uppspelt Honorine

3 kommentarer:

  1. Jag har redan tagit fram myskudden som enkom användes då det nalkas något matnyttigt på televisionen. Och DET gör det tydligen i dag!! Jag ÄR så spänd på att äntligen få höra ett äkta visdomsord, direkt ur hästens mun, så att säga. Kommer du att medha batongen vid detta tillfälle? Den KAN komma till pass, då det är synnerligen svårt att få tala till punkt. Om du då bara låter den skymta fram en aning, tror jag att det får talas klart. Ställer du upp på alla de ämnen som kommer att tas upp? Sicken en urbota dum fråga.

    Ju mer jag tittar på din så lilla "resväska", tror jag dock att du skulle satsa på en som är bara en gnutta större. Åtminstonde en batonglängd bör nog trots allt vara. Men det kanske är meningen att den skall skymta fram så där lagom. Det blir antagligen icke så mycket käftande då, om sådant skulle uppstå.

    Inte hade jag då en aning om att det numer tarvas ett passport för att ta sig in innanför Visbymurarna. Men det är väl Chengenavtalet som stipulerat detta ofog.

    Och Mont Blancpennan är säkerligen upptankad. DÄR kommer det att skrivas autografer så att den mer eller mindre glöder. Var särskilt rädd om guldstiftet, om det är i 24 karat. Det smälter så infernaliskt lätt. Jag personligen föredrar 18 karat vid sådana tillfällen.

    Kommer Toivo att bistå dig då du far i väg så hiskeligt långt bort? Men, jag utgår från att han kommer att sitta vid din sida som en trogen ÄGODEL. Kommer han i så fall vara sommarklädd då? Jag tänker då mest på den bara bringan. Det kan vara något att tänka på, då han kommer att väcka en possitiv känsla för de damer som tittar på denna debatt. DÅ kommer ingen klagomur att ringas ned.

    Jag hoppas verkligen att jag kommer att höra något från dig, även om du är så långt borta från ära och redlighet
    önskar dig en som samtidigt unnar dig en skön och välbehövlig semester
    Rubina von Oben

    SvaraRadera
  2. Kära Rubina!
    Såg du mig igårr då jag viftade med batongen flera gånger mot den uppkäftige reportern? Hoppas du satt skönt på din kudde och kunde åse hela spektaklet?

    Natten har varit full av debatterande, och av rök och ja, jag kan väl i förtroende säga att Gudrun tog en liten smutt ur Håkans glas, ja flera gånger faktiskt......inget från mig bara...
    Nu sitter jag här och smaskar på en liten maccrons, och säger tack ännu en gång, de är delicata. Köper du dem i Paris? var där?

    Kram från en morgontrött HS

    SvaraRadera
  3. Men NATURLIGTVIS skådade jag dig då Debattörerna fick klartecken från kameramännen att starta ordkriget. Och precis som jag anade, kom batongen väl till pass. Vad som däremot förbluffade mig, var hur vant och så oehört behändigt du svingade den. Därmed fick hela Svenska folket möjligheten att få åhöra HELA ditt så kloka inlägg. DÄR satt du minsann hela byket på plats. Men, van som du är att leda och fördela arbeten vet du ju naturligtvis hur den slipstenen skall dras. Vardagsmat skulle jag på min ära vilja påstå.

    Vad gäller macconena, så inköps de självfallet i Paris. De har en så utsökt Saluhall där, som för övrigt är placerad exakt på den så berömda Medborgarplatsen, eller Place de....

    Huttades det och smuttades det direkt ur HÅKANS glas? Jag trodde att hon var en gnutta "vit" vid det här laget. Men är det dagisfest i Almedalen, så är det givetvis det. Hon måste ju bara få unna sig en eller ett par klunkar av valfri dryck.
    Kramar från en aning uttråkad
    Rubina

    SvaraRadera