Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

söndag 31 juli 2011

Surya namaskar hela eftermiddagen ,sedan funderingar för framtiden

Godeftermiddag alla ni! Eftersom jag har haft förmånen att få vara ensam på säteriet hela helgen så hinner jag med mig själv och mitt eget välbefinnande. Eftermiddagen har ägnats åt Solhälsningen eller som hellre säger:Surya namaskar. När jag till slut efter Hunden och Kobran kom till Berget kändes min kropp pånyttfödd, och efter en simtur och en barbackaritt till kvällen är jag ånyo redo för nya äventyr  med lite ovanliga infallsvinklingar imorgon.
Då förresten Julius Jr. börjar sitt arbete igen efter semestern. SÄPO kallar, och han ska till Geneve imorgon och något säkerhetsmöte??? Mer än så vet jag inte.
C-J måste redovisa förra månadens Debit och Kredit på banken, och jag själv ska på TV4:s produktionsmöte inför hösten ang en ev. sit.com som jag ska skriva för dem. Mycket är oklart ännu, men jag tänker ändå höra deras förslag, och det är nu på tisdag. Toivo hoppas jag kommer hem under morgondagen, då gräsmattor, och annat behöver snyggas till. Måste också försöka få tag på Lars, och hans plötsliga avhopp förra veckan i Trollhättan??
Så här ser det INTE ut idag i trädgården kan jag garantera.  Tänk om inte sönerna vore så upptagna av ansvaret för familjeföretagen och rikets säkerhet, då skulle petit moi varit glad, men å andra sidan får jag väl anställa ytterligare en person som kan ta lite ansvar för skötseln av hela trädgården så kan Toivo göra en del annat. Snart har vi fruktskörden! Då vill han ta hand om äpplen och päron, och sylta och safta igen........... Det är inte lätt att vara petit moi heller ska ni veta! Godafton så länge! HS

1 kommentar:

  1. Tänk så ytterst märkligt, att du just NU tar upp det där med L von T. Har helt nyligen hört av en person som håller reda på det mesta, att sagde man för tillfället befinner sig i det så Tyska landet. Han skulle göra ett besök i en slags bunker, som tydligen hade något med det till slut ändade världskriget. Ja, nu vet ju icke JAG vilken bunker DET nu var. Bara som en liten upplysning, då du skall försöka nå honom. Om han nu tänkt sig att tillbringa en längre tid där nere i bunkern, KAN det hitta på att hända att telekommunikationerna icke är så förträffliga som man önskade. Ja, som sagt. Det var en liten upplysning.

    Så graciöst intressant att har skrivit en sit.com. Blir oerhört nyfiken på hur rollbesättningen kommer att se ut. Då jag får höra något dyligt, kan jag icke annat än tycka att det är rysligt synd att icke spåkvinnan Saida längre finns bland oss, då jag har en dunkel känsla av att hon skulle kunna göra en orhörd insats just där.

    Så Julle är i SÄPOselen igen. Ja, så var åter igen sötebrödsdagarna till ända. SOM tiden flyger iväg.

    Det är då så försmädligt att allt detta så gröna har en viss benägenhet att växa. Och det trots att gossarna icke har tid för gräshandtering och dyligt.

    Jag kan verkligen förstå att det är oerhört tröttsamt att sitta och titta på dessa aplar samt övriga trän som bara dignar av frukt. Så är det nämligen här också. Nu har jag arrangerat det på det viset att jag hyr in folk från Främmande länder, som är så fantastiskt flinka i sina fingrar. De skalar av träden i ett enda huj. De blir DESSUTOM väl ersatta, om man då jämför deras valuta med vår. Ett litet tips kanske??

    Så outsägbart graciöst det måste ha sett ut då du bland annat hälsade Solen samt jycken. OM nu händelsevis någon lärare från Balettakademin skulle slå sina lovar kring dina ägor då du utför dessa rörelser, skulle du omedelbart bli anställd på sagda akademi.

    Är just hemkommen från en av mina ägor borta i Björklinge. Det är ett fideikomiss till Rubinsteinska. Jag inhyser en familj där som på bästa möljiga sätt omhandhar ägorna. Nåja, detta var nu en sanning med modifikation. Det är nämligen på det viset att där BOR en underbar liten Russian Bluekattunge. Så, det är ju i själva verket HAN som basar där. Men de uppför sig så som han önskar, och får därmed stanna kvar som hans privata lakejer. Han bär det klingande namnet Malte och har uppnått den ärbara åldern av 7 månader. Han har även godkänt mig så som en slags person som har den goda smaken att låta hans underordnade få tillbringa sina liv där. Då naturen är rik på fauna, finns således mycket att intressera sig för, då denne Malte i koppel rör sig runt ägorna.

    Nu måste jag sätta alla blomster i vatten. De har ett överflöd av dylika, varmed jag ansåg att jag kunde lätta deras börda medelst att bringa dessa med mig hem till Rubinsteinska. På så sätt har jag ju bidragit till mindre vattenförbrukning, då dessa skall begjutas av dyligt.

    Ser oerhört mycket fram mot att få höra hur det går för dig med allt det spännande du har framför dig. Och SSSNNNNNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLLLLAAAAAAAA. Låt mig få höra vilka personer som är tänkta för din nya sit.com.
    Hälsningar från en som placerat ut blomster i ALLA salongerna. Så nu står de i vatten upp till knäna. PRECIS som de bör!
    Ruby

    SvaraRadera