Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

måndag 4 juli 2011

Fjärde Juli firas med pompa och ståt på ambassaden i eftermiddag

Julius Jr. står för säkerheten omkring arrangemanget, och min lille C-J har ju som vanligt mängder av buisness med USA, så därav kommer petit moi in i bilden som på ett litet bananskal!
Jag brukar ha Ambassadören till bordet, och det vet vi ju att det byts så ofta, så vem det blir idag, är för mig en surprise, men de är alla lika trevliga. Amerikanare är trevliga, och vid varje resa dit, så har det värkt i mitt varma hjärta då jag återkommit till vårt Sverige. Vänligheten, öppenheten, har gjort att jag ärligt kan säga att jag gråtit då jag anlänt till Stockholm, och behövt se en mängd av sura och trista personer på gator och i affärer. Och det står jag jag för så sant jag heter Honorine Stiernspetz.

Så efter en natt med god sömn så svänger jag strax in till stan för en ansiktsbehandling, en liten sväng förbi Grands veranda för lunch med Rubina.
Sedan gäller feststämning på ambassaden hela kvällen och natten !

1 kommentar:

  1. Jag har redan förberett kyparen på Grand, att det strax kommer att svepa in något alldeles underskönt, i form av icke mindre än en Heriginna med ett "nytt" anlete. Han står således redna på tå, för att riktigt kunna vara den förste som får ynnesten att avnjuta denna uppenbarelse. Själv är jag en aning grå i jämförelse. Jag väntar med beställningen till dess du gör entrè. Ägaren av Grand har redan totat ihop en liten enkel meny, men lovar att den kommer att vara naggande god. Han har även upplysts om att du kommer att supera med Amerikas diplomat, så det kommer att finnas plats i den så lilla magen för även den menyn. I förtroende sagt, kan jag tillägga att det är HAN som komponerat också den, då den skall leveraras från Grands domäner.
    Vi ses således om cirka fem utdragna minuter.
    Kramar från en aning svulten Rubina.

    SvaraRadera