Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 5 juli 2011

Jag ska flyga till London i ett ärende

Fortfarande känner jag mig förorättad, men Julius Jr. har gett hela ambassadpersonalen med ambassadören i spetsen en reprimand, och de framför alla sina ursäkter till mig. De förklarade att man blandat ihop mig med en annan person??????
Hmm!

Efter ett samtal med min agent i London nu på morgen blev det bestämt att jag åker över i em. och så får vi diskutera boksläppet på den anglosaxiska marknaden, och det viktigaste för mig är att den får en säljande titel. På svenska heter den ÖN , men det engelska namnet måste ha en snärtigare titel. Nåväl, detta om detta.

C-J är redan där sedan någon dag då han ska diskutera affärerna med den engelska stiftelsen Castles and Manor-Houses. Det eventuella samarbetet kan ge klirr i kassan för vår del.
Vädret ser inte roligare ut där än här idag, men det kan vi inte fundera så mycket över. Nu sätter jag lite fart!
Hug HS

1 kommentar:

  1. Så skönt att du i alla fall kan få NÅGOT lite plåster på såren efter den så erbarmliga dagen i går. DET kan du verkligen behöva. Och så vill jag passa på att storligen gratulera till det troliga samarbetet med stiftelsen Castles and Manor-House. DET förlaget har jag samarbetat för länge sedan. Därmed kan jag varmt rekommendera detta. Du kan praktiskt taget yrka vad som helst. De är enkom stolta över att få arbeta med dig. Eftersom din så dyra son Carl- Jan redan befunnit sig där ett tag och sopat vägen framför dig, KAN det bara bli en enorm skräll då detta verk släpps ut på den Engelska marknaden.

    Personligen sitter jag här tillbakalutad i den något mer aprikosrosa salongen. Jag vänder och vrider på en alldeles utmärkt karta som en mycket dyrbar väninna sänt mig. Den leder till Sjösala. Således har jag för avsikt att ta mig dit i morgon. OM du hinner tillbaka från London, vore det alldeles förträffligt trevligt om vi kunde mötas upp där. Jag kommer att försöka att se till att vara där runt 12-tiden. Med reservationer för eventuell felkörning. Personligen har jag ett lokalsinne som en örn, men eftersom det kommer att bli Översten som forslar mig dit, kommer det troligen bli en del oenigheter om HUR man tar sig dit. Skall försöka att göra min röst hörd, då han är i helt avsaknad av en sådan gåva.

    Så, bruch up your English, and have a very nice day,
    önskar dig Rubina

    SvaraRadera