Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 2 juli 2011

Nu börjar det bli riktigt trevligt, skåååål på er alla

Albert, nu äntligen är han i hamn säger jag. Som jag har väntat på detta. Trodde  inte att det skulle bli något bröllop alls för hans del.....
Men idag är vi alla gäster, och alla Monegasker jublande glada!
Festen är ännu bara i sin linda, och jag börjar bli lika påverkad som vår monark, hoppsan, vad säger jag?
Som en Oligark menar jag förstås. Det är så många Oligarker här i detta lilla furstendöme, och alla gillar att berusa sig iklädda kilovis med guldarmband, halskedjor, och en liten 17årig blondin bredvid sig...
Jaha, varför pratar jag om detta kan man undra?
Uppriktigt ska jag säga att jag är lite i gasen, men så fick jag en så ofantlig trevlig karl bredvid mig till desserten. Lång , mörk, solbränd, vita tänder, talade franska med lite brytning. Och som han skålade, stup i ett!
Ja, nu säger han att han vill följa med mig hem till Negresco och se mina etsningar??????????????? men jag har väl inga tavlor med mig till Nice vad jag vet?????
Ush så snurrig jag börjar bli, måste ringa Julius Jr. och be honom att skicka en bil, Ska jag ta med mig snyggingen eller inte?
Fortsättning följer säger en glad och rusig HS

3 kommentarer:

  1. Schkååååål Honorine. Men sedan får det vara bra för i dag!!! Och lämna den vittandade mannen kvar till någon annan som är begåvad med etsningar. Till och med den så lilla rara Svalan förstår att detta bådar icke gott. Se nu till att turbanen sitter på plats, så att det inte hänger någon lös tamp efter dig. Man kan aldrig så noga veta hur akrobatisk en sådan personage kan vara. Rätt vad det är, finner du denna så nästan Fransktalande man, dold bland alla lindor där uppe på skulten. Och VAD gör du då, när han kommer att visa sin besvikelse över de frånvarande etsningarna. Är han månne konsthandlare, eller varför detta intresse för just dylika? Har väl aldrig hört på maken. Nåja, nu är jag visserligen ungmö, och kan därmed icke höra på just maken. Men jag tror i alla fall att du förstår vad jag menar, trots det ganska stora intaget av rusdrycker. Jag är helt säker på att du är inne på rätt väg, då du tänker dig att ringa Julius JR. Inte för att jag tror att det kommer att bli svårt för honom att hålla sig för skratt då du skall stolpa iväg på dina skyhöga klackar. Dessutom kan jag nästan påstå, att sagde Julius vet EXAKT hur han klart och tydligt kan tala om för den ståtlige charmören, att hans så ömma moder ICKE önskar hans sällskap längre.

    Du säger här att Champagne är livets vatten. Jag trodde att du mer var inne på Mälarens vatten. Men jag kan ju ibland ha fel. Visserligen händer det inte ofta.

    Det kan ju också vara bra om du är någorlunda stadig på både fot och hand i morgom bittida, då du skall vara med då morgongåvorna skall skänkas. Se till att du håller dig i framkant då detta sker, så att ALLA fotografer säkert får med dig på bild. Sedan kan jag välja och vraka bland dessa, för att sedan sätta upp en blow up i ett av de mer populära gästrummen. Jag skall se till att inte Översten får syn på denna, då han lätt faller i trans då han ser ett fagert kjoltyg.
    Många kramar
    Rubina von Obenskan

    SvaraRadera
  2. PS
    Jag säger bara Sigrid Hjertèn, och varför inte Nils von Dardel.
    DS

    SvaraRadera
  3. Just det, Sigrid Hjertén var det!
    Hon som var så rar!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera