Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 6 juli 2011

Det var inte en dag för tidigt...

Detta Hornberga Säteri som Honorine besitter, är icke på något vis överdrivet då de beskrivs i all världens tabloider. Här stå praktiskt taget allt i grönska. D.en lilla så väldigt rara Elsa klär så vackert i hennes så mossgröna klänning, samt en klädsam doftpion bakom det vänsrar örat. Då alla gäster dokumenteras för den nästkommande katalogen, ansåg deras privata hovfotograf, att jag var mer än vanligt lämplig. Troligen är detta den blivande omslagsbilden. Som ni ju alla vet är det jag, Rubina von Oben som har fått den äran. Efter en alldeles utmärkt traktering, vill jag tacka för denna så fantastiska dag, genom att återgälda den medelst en lite avstickare till Venecuela., där det skall strosas i diverse djunglar och vad som faller på.

Nu står Översten och hans svarta kuse här utanför och stampar otåligt. Han vill hem inom det snaraste, för att blidka Camela efter det lilla snedsteget i går på Kadettbalen i Karlbergs Slott.
Så, mina vänner. Här skils nu våra vägar för stunden.Hemjma hos Honorine Stji

2 kommentarer:

  1. Det måste sägas att glädjen var helt på min sida. Synd bara att Översten var i bistraste laget, och inte ville dela en maccon med oss innan avfärden !

    Lilla Elsa var så imponerad av den fina guldväskan du bar på, och önskar sig inget annat än en likadan med det snaraste.
    Ha det så trevligt i kväll önskar Honorine som ännu är aningen såsig i huvudet efter all öl på The dark swan i gårkväll.
    Julius Jr och C-J har åkt in till stureplan och ska möta Mårten och LarsÅke, ja du vet Langenskölds pojkarna från Långenäs. De är hemma i Sverige över semestern båda två, annars bor den i Hannover och sysslar med båtar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Bästa Honorine! Här bugas och bockas i alla hörn. Camina, Översten och naturligtvis den så lilla Svalan, har blivit väl informerade om min så väldigt angenäma dag på Hornberga Säteri. Det är därför de också bugar. Dock vill de påpeka att den som skrivit denna lilla notis om vistelsen där, borde börja om i smäskolan, då denne person ICKE kan stava som folk. Så om du ville ha vänligheten att framföra dessa ord, skulle det storligen uppskattas. Borsett från denna malör, vill jag verkligen tacka för en helt underbar dag. Den ligger redan som bomull runt mitt hjärta.
    Översten hittade obehindrat vägen tillbaka till Rubinsteinska Palatset. Det betydde att vi var här precis lagom till vällingklockans små diskreta klingande. D V S prick klockan 19:45.

    Om lilla Elsa blev så stormförtjust i guldväskan, anser jag att hon bör få den omedelbart. Sänder den därför med ilpost. Då har hon den redan tidigt i morgon bittida då hon blivit väckt av tuppen.
    Vad gäller eder så kloka Kattpojke som redan har en fil doktor i det Ryska språket, så måste jag säga att den lilla varelsen var mycket angenäm att vila sina gamla ögon på. Jag är också fasinerad av att så han bredvillet ville tala det då jag som utomstående hörde på. Det är ruter i den pojken.

    Jasså, båda dina söner har tagit sig till Stureplan för att möta upp Langenskiöldsgossarna. Kan det verkligen vara så bra. Jag har hört (av Grevinnan Kohorn) att de skall vara ett par riktiga slynglar i sin alltid så missklädsamma kotlettfrisyrer. Men allt är ju som bekant relativt. JAG vet ju icke hur låg hennes smärtgräns är. Nog talat om henne, då jag vet att du lätt inges starka kunvulsionkänslor då hennes namn förs på tal.

    Översten slängde för övrigt långa trånande blickar på edert fagra sto Lady Gaga. Som jag nu förstått det, var det anledningen till att han så bredvilligt erbjöd sig att både hämta och lämna mig från ert Säteri. Bliv icke förvånad om det skulle dyka upp ett skambud på henne vad det lider. Jag vet att jag borde vara solidarisk med honom, men ibland blir det lite svårt.

    Vila nu ordentligt upp dig efter ölhävandet på The dark swan. Jag tror att det snart är viktigt att hålla huvudet värkfritt, då det snart skall talas om det fula ordet penningar.

    Hälsa nu så gott till alla dina nära och kära och tala om att det var mycket angenämt att få traffa dem.

    Kramar
    Rubina

    SvaraRadera