Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

lördag 9 juli 2011

Visby suuuuger

Herre min je så sliten jag känner mig. Bröllopet i Monaco med dess festligheter var ingenting i jämförelse med denna Almedalsvecka. Betänk att jag kom igår!!!!!!

Intervjuer, boksigneringar tycka till om ditten och datten hela tiden. Människor överallt som vill ha min uppmärksamhet, jag saknar att jag inte tog med mig Toivo, som kunde bildat mur när det varit som värst.

Innergården var lika välkomnande som vanligt!
Utsikten från mitt sovrumsfönster!
Vyer från Lybska gränd.

Igårkväll sent om sider, så hamnade vi här hemma i huset. Det var Håkan, Tomas, Maud, Jimmy Å, Gudrun, och en del annat löst folk, jo Alexander B var med också. Det blev en otroligt givande natt, medan vi drack billigt rödvin???????? usch ja, det var inget för mig, men jag ville känna mig som en av dessa figurer, så därför känns det i huvudet idag.
De flesta gick vid fyratiden i morse under buller och bång, men en person ligger på soffan i matsalen, tror att det är Alexander B?
C-J har inte kommit hem, men jag vet att han finns nere på Lindgården där killarna hade festernas fest i gårkväll.
Min Julius Jr. kommer ner idag, så då blir det lugnt igen, ni har fattat att när Säposonen är borta , ja då passar mamsen på att dansa på borden.....

Nu går jag ner på Lindgården och dricker mitt morgonkaffe, och ser mig omkring efter lille C-J.
Sedan blir det media hela eftermiddagen och kvällen igen, ooohhhh så kul det är!

-  Hallo där , kan jag få in franskrostat kaffe, ja det vet jag att ni har här, och vill du ta in lite huvudvärkspulver, tack!
See you! HS

1 kommentar:

  1. Tänk så gränslöst vackra bilder och framförallt vyer du nu visar enkom medelst velociped, eller cykel som de numer kallas. Riktigt sugen blir man på att få se desa nejder på plats. En helt unik odussè som avslutning på denna kommunilè.

    Jag kan absolut förstå att du har som man så vanvördigt säger, "häcken full".
    Stilla undrar jag vilket av dessa evenemang som tilltalade dig mest? Var det att få frottera dig med de VERKLIGA höjdarna (vilket jag nu icke tror, då du är så oherrans van vid att just göra det, men med undantag av att, DÅ kan man tala om ädla dylika). Nej, jag för min del är en gnutta sotis på att du fått den så stora äran att få vara så pass intim med icke mindre än själva gurun (i dessa sammanhang) ALEXANDER B. Han har ju så otroligt mycket att säga om praktiskt taget AAAALLLLTTTT!!! DET min vän kan jag på rak arm påstå, att sådana föds icke allt för ofta. En person som fått gåvan att vara en ÄKTA besservisser, och sedan icke skämmas en tum då han ivrigt framför dessa argument, som för de flesta är helt främmande. För att icke säga rätt fäjrran från verkligheten. En såda politiker är precis vad vårt land skriker efter.

    Att passa på att dansa på borden då katten är borta, är var och ens rättighet. När skall man annars få möjlighet att göra detta? Då i synnerhet tillsammans med de så kolossalt inspirerande personerna.

    Ta dig en liten siesta nu, så du orkar med att hålla den fart du nu arbetat upp. Morgondagen kommar alltid, var sig man vill det ell ej,
    hälsar en som erfarit detta
    Rubina (som fortfarande huserar här på mina ägor, med en viss saknad efter ett barnbarn)

    SvaraRadera