Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

tisdag 12 juli 2011

Det saftas och syltas på Hornberga säteri

Här vilar jag ut några dagar efter en hektisk tid, och så kommer en bild på mobilen från Toivo.

Han skriver följande: Jo sir du frun, jag tänkte visa nu när har gjort 300 glas med Rödvinbärsgelé, tron hon det räcker?
Krusbärsmarmeladen är också klar, och hundra kg hallon är infrysta.

Jag joppar så jag har inte tid att röka rinc, då akn frun ana hur läget är här, det är para pra hälsar Toivo!

Jag är inte mer än människa och blir tårågd! Såååå duktiga de är där hemma!

Så söta de är mina tjänsteandar. Ni ser väl hur de har ritat och plitat med etiketterna? jag är mållös!

Nu blev jag så glad att jag ger mig ut i Visbyvimlet och intar en glass, eller ett glas, vi får se

Glada hälsningar från HS

3 kommentarer:

  1. Till hösten blir det att se till att det pangas ner älgar en masse, om denna gelè skall komma till användning. Och alla dessa berg av hallongrottor son den lilla Elsa skall tillverka. De är synnerligen bra att du bor stort, då jag utgår från att allt detta kommer att fylla både salar och gemak. Älgarna har ju en viss benägenhet att TA stor plats.

    Jag såg i en av dina kommuikèer att du trängtar efter mönstret till den chica benklädesbaddräkten som Översten ståtar i. Det kommer att sändas per ilbud.Det betyder att det finns i dina ägor redan i eftermiddag. Något foto på detta alster med själva Översten däri, finnes dock ej. Däremot har du trorligen stora möjligheter att få se honom live vid tillfälle, då jag utgår från att han kommer att bevista Toivo vid ett flertal tillfällen. Och då han är vinterbadare ökar chansera. Där kommer ju yllegarnet väl till pass. Det är ju MYCKET sällan jag över huvudtaget gör något överilat.

    Jag har just avslutat ett ilsamtal från Thailand. Jag har ju som bekant ett större annex där. De hade problem med en av jakthundarna, som sorgligt nog fick avlivas. Så nu råder sorg på de ägorna. Ett par tröstens ord kunde jag dock sprida, då jag uppmanade patronen där, att redan till helgen införskaffa en ny Beaglevalp. Han skulle lyda mitt råd, givetvis höll jag på att säga.

    Nu då du dväljs ute i Visbyvimlet, är det till fördel om du tillåter dig att få en väldigt liten släng av dyslexsi, då det skall läsas på skyltar som innehåller två ess, som till exempel glass eller glas. Praktiskt på min ära.

    Nu hör jag att vällingklockan klämtar. Dags alltså att sätta mig till bords. Det hastar en aning, då Grevinnan af Kohorn väntas hit framåt aftonen. Jag antar att det är sommartorka bland skvallerdamerna. Troligen vill hon "mjölka" mig på information, men DET kan hon se sig i stjärnorna efter. Icke ett ord kommer över mina så tunna läppar om ALLA dina män. Bara så att du vet det. Däremot skall jag treva mig fram bland dimmorna, för att luska ut vad hon i själva verket tänker om din SÅ rara Carl-Jan.

    Hälsningar från en som fortfarande sitter kvar i ny vovvetankar
    Rubie

    SvaraRadera
  2. Så sorgligt att höra om hunden! Jag känner med dem! Jag förstår att upptar dina tankar, och du kanske istället sska avboka kohornet???? Eller också skingrar det tankarna en stund.
    En kram till dig kära Ruban och en tanke till huset i Thailand!
    HS

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för omtanken. Skall givetvis skicka en hälsning till Thailand. Då blir de lite gladare.
    RvO

    SvaraRadera