Inför intervjun med Lars

Inför intervjun med Lars

onsdag 6 juli 2011

En inre resa om morgonen sommaren 2011

HS här, Godmorgon!
Jag kommer direkt från Mälaren och morgonsimningen! Det var riktigt skönt i vattnet, och tystnaden och friden var som balsam i själen, för nu har det stressats något dygn igen. jag måste bli bättre på att stanna upp och ta det lugnt.

Funderar här i köket på en ny bokidé, medan jag dricker mitt kaffe och äter ett wienerbröd.......jag vet. Det ska man inte göra så här dax , men nu struntar jag i det för jag har en historia som ligger där och gnager och vill ut......

Jag tror att vi haft nattgäster i sjöboden!!!! Det ser ut som Langensköldspojkarna sovit över, det står en Hummer lite slarvigt nerkörd på gräsmattan!!!!
Jag får tala med pojkarna senare om detta.

Lilla Elsa har ledig dag så jag bära Hornberga på mina egna axlar idag.......  ja då blir det lunch nere på Gästgiveriet vid brofästet, det känner jag redan. Idag handlar det om återhämtning, kontemplation och relaxing.

......
Jag bor iallafall mycket vackert och stigen ner till vattnet är bedövande somrig just nu.

Och så måste jag ringa till byggfirman som ska leverera det höga staket jag beställt, det är väl själva den alltså, att det är så svårt med hantverkare, ska jag behöva göra allt själv?

Tankarna snurrar och jag tar tidningarna och kryper ner i min paulun en stund till känner jag. Vi hörs senare! Honorine

1 kommentar:

  1. Dessa Langenskiöldska gossar är då ett rent fördärv. Jag är böjd att hålla med Kohornet där. I stället för att trycka ned en hummer i gräsmattan, hade det väl ändå varit på plats att ta och trycka ned ett par järnstänger. SER de icke att en liten späd kvinnovrelse är i skriande behov av om än aldrig så lite hjälp med detta hästarbete!! Nu ligger säkerligen diverse hummerklor och misspryder sjöstugan. För att icke TAAAAALA om denna olidliga stank som strax har en förmåga att infinna vid allt för varmt väder.

    Problemet hantverkare, har jag skrivit en avhandling om. Den är nu tyvärr uppe i Högsta Domstolen, då det var någon som knorrade i arbetarledet. Men jag har då inget att befara vad gäller detta, då den eminenta advokaten Hemmingway åtagit sig detta uppdrag. Jag har från säkert håll vetskap om att även denne man haft problem med dylika.

    Paulinera dig så gott du kan, trots alla motgångar. Vid behov kan jag ryta till vid nödläge.
    Kramar
    R U B I N A (som är en gnutta småilsk å dina vägnar)

    SvaraRadera